بازی و سرگرمی کودک

راهنمای خرید بهترین لگو متناسب با سن کودکان

لگو متناسب با سن کودکان

راهنمای خرید بهترین لگو متناسب با سن کودکان، آموزش جامعی است که شما هنگام خرید لگو قطعا به آن نیاز خواهید داشت.

لگو اسباب بازی‌ای است که برای هر کودکی با هر سنی مناسب و دوست داشتنی است. این اسباب بازی علاوه بر بازی و سرگرمی دارای جنبه‌های آموزشی بسیاری است. کودکان علاقه بسیار زیادی به بازی و سرگرمی دارند ولی شما با خرید لگو برای آنها، علاوه بر سرگرم کردنشان به آنها کمک می‌کنید تا توانایی خود را در حل مسئله افزایش دهند و خلاقیت خود را شکوفا کنند.

دلیل محبوبیت لگو در میان کودکان چیست؟

دلیل محبوبیت لگو در میان کودکان چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی‌های لگو این است که کودک شما به هیچ وجه از بازی با این اسباب بازی خسته‌ نمی‌شود چرا که آنها می‌توانند با هر بار بازی شکل‌ها و مدل‌های مختلفی بسازند و ایده‌های خلاقانه خود را روی لگو پیاده کنند. این ویژگی بارز باعث می‌شود تا لگو برای کودک شما تکراری نشود و همیشه برای بازی با آنها مشتاق باشند.

لگو به کودکان این فرصت را می دهد که بدون ترس از شکست، به تخیل خود اجازه‌ی بلند پروازی دهند و خلاقیت خود را کشف کنند. کودکان همچنین وقتی می توانند بدون محدودیت بازی کنند، توانایی خود در ساخت انواع اجسام را کشف خواهند کرد.

لگو چگونه به خلاقیت و ریاضیات کودکان کمک می‌کند؟

لگو چگونه به خلاقیت و ریاضیات کودکان کمک می‌کند؟

ساخت اجسام با آجرهای لگو، استدلال فضایی و آگاهی از نسبت ها و الگوها را تقویت می کند. همانطور که کودک در حال ساختن است، ذهن او در مورد اینکه چه قطعاتی بهتر کار می کنند، چگونه باید چیده شوند و چقدر بزرگ یا کوچک باشد، استدلال می کند. آجرهای اصلی لگو کسر و تقسیم را نیز آموزش می دهند. از کامل تا نصف تا ربع، بچه‌ها بدون اینکه متوجه باشند، کسری را یاد می‌گیرند.

فیزیک و مهارت های مهندسی نیز به طور مخفیانه در حال توسعه هستند. هنگامی که کودک یک ساختمان یا پل بلند می سازد، یاد می گیرد که به صورت سه بعدی فکر کند، وزن خود را متعادل کند و از تکیه گاه هایی برای این سازه ها استفاده کند.

بازی لگو یک راه عالی برای تمرین خلاقیت و آزمایش ایده های جدید است. هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد، به این معنی که کودک شما آزاد است هرکاری که می‌خواهد انجام دهد ، اگر سقوط کرد، به سادگی بلوک ها را بردارد و دوباره شروع کنید. با گذشت زمان شروع به دور شدن از ساختمان های کلیشه ای می کند و به ساختمان های جدید و جذابی فکر می کند که که میخواهد امتحان و آزمایش کند. به طور طبیعی، از آنجایی که بازی با لگو عوارض جانبی کمی وجود دارد، راه بسیار خوبی برای آشنایی کودکان با فرآیند آزمون و خطا است.

چگونه بهترین لگو متناسب با سن کودکان را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین لگو متناسب با سن کودکان را انتخاب کنیم؟

سلیقه کودک بسیار مهم است

بعضی از کودکان علاقه زیادی به شخصیت‌های مارتونی و انیمیشنی دارند، پس لگو‌های بتمن و جوکر برای آنها مناسب هستند. اگر کودک شما به حیوانات علاقه دارند خرید لگو دایناسور را پیشنهاد می‌کنیم.

لگو ها فقط برای پسر بچه‌ها ساخته نشدند، شما میتوانید با خرید لگو دخترانه برای دختر بچه‌ها آنها را با دنیای زیبای لگو ها آشنا کنید.

جنس لگو

بیشتر لگو ها از جنس پلاستیک ABS هستند. این پلاستیک از بهترین و مرغوب ترین پلاستیک‌ها است که فاقد مواد شیمیایی مضر است. لگو های ساخته شده از پلاستیک ABS دارای رنگ ثابت هستند و رنگشان در صورت شستشو از بین نمی‌رود.

نمونه دیگری از لگوها، لگوهای چوبی هستند که بازی با این وسیله به که کودک می تواند به عناصر طبیعی نزدیک تر شود و آن ها را بهتر درک کنند. بازی با لگو چوبی به دلیل استفاده از چوب طبیعی هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و کودک شما می‌تواند آزادانه با آنها بازی کند.

قیمت لگو

برای انتخاب بهترین لگو متناسب با سن کودکان، باید قیمت را نیز در نظر بگیرید، لگو ‌های پیچیده‌تر دارای قیمت بالا تری هستند. کیفیت و نوع ماده استفاده شده در لگو نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت این اسباب بازی است. اگر کودک شما به لگو‌های ماشینی علاقه دارد و شما نیز می‌خواهید این اسباب بازی را بهترین قیمت تهیه کنید، میتوانید با خرید لگو ماشین از فروشگاه نیما پروداکت هم اسباب بازی مورد علاقه کودک خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

خرید بهترین لگو متناسب با سن کودکان

خرید بهترین لگو متناسب با سن کودکان

برای کودکان زیر 2 سال

کودکان در این سن نیاز به مراقبت بیشتری دارند، پس انتخاب لگو مناسب برای آنها بسیار حیاتی است. لگوهایی که از قطعات نسبتاً بزرگی تشکیل شده اند گزینه مناسبی هستند. این لگو ها خطر بلعیده شدن توسط کودک را به صفر میرسانند. همچنین بازی با آنها به دلیل وزن سبکی که دارند بسیار راحت است و نیاز به قدرت زیادی برای اتصال به یکدیگر ندارند.

لگو‌هایی که دارای رنگ‌ روشن و یا مدلی از حیوانات هستند، بسیار مورد توجه این گروه سنی قرار می‌گیرند. این کالاها برای تشویق نوزادان به توسعه مهارت های حرکتی و تخیل خود طراحی شده‌اند. محبوب ترین مجموعه‌ها برای این محدوده سنی LEGO Duplo هستند.

برای کودکان 3 تا 4 سال

کودکان در این رده سنی ‌میتوانند از لگو‌های کوچک‌تر استفاده کنند. هرچند خرید لگو‌های بسیار کوچک توصیه نمی‌شود زیرا ریسک گم شدن قطعات در این لگو‌ها بیشتر است و شانس تکمیل کردن آن مدل نیز به دلیل ریز بودن قطعه کم‌تر میشود.

لگویی که از اشکال ساده تشکیل شده‌است، بهترین لگو متناسب با سن کودکان 3 تا 4 سال است. این نوع از لگو‌ها معمولا نیازی به راهنما و دستورالعمل ندارند به همین دلیل کودکانی که خواندن و نوشتن را هنوز فرا نگرفته‌اند، به راحتی میتوانند با این محصولات بازی کنند و ساعت ها سرگرم ساختن شوند. لگو‌های خانه سازی و اشکال هندسی از انواع لگو متناسب با این رده سنی هستند.

برای کودکان 5 تا 6 سال

کودکان در این رده سنی دارای مهارت‌های حرکتی بهتری نسبت به کودکان با سن پایین‌تر دارند. به همین دلیل راحت تر می‌توانند قطعات کوچک را از هم جدا کرده و یا آنها را به هم متصل کنند. هرچند آنها نمی‌توانند قطعات زیادی را بشمارند ولی شمارش تعداد اندکی از لگو‌ها و تحلیل مدل آن لگو برای آنها قابل درک است.

در این سن کودک به دنبال رشد و تقویت روابط اجتماعی خود است، از این رو دوست دارند تا لگو ها را به کمک دوستان و یا خواهر و برادر خود بسازند و با آنها زمان زیادی را بگذرانند. پس لگوهایی که قابلیت کامل شدن به صورت گروهی را دارند برای این گروه سنی مناسب هستند.

کودکان 6 ساله بسیار خلاق هستند و علاقه زیادی به داستان پردازی دارند. بنابراین لگو‌‎هایی که برگرفته از شخصیت های انیمیشنی مانند بتمن، کاپیتان آمریکا و شخصیت‌های دیزنی برای آنها از جذابیت زیادی بر خوردار هستند.

برای کودکان 7 تا 13 ساله

برای کودکان 7 تا 13 ساله

کودکان در این رده سنی توانایی بازی با اکثر لگوها را دارند، آنها با دقت بیشتری به بازی با لگو میپردازند و نسبت به تکمیل آن حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. بنابراین بازی با لگو‌های ساده برای آنها خسته کننده است و به دنبال لگو‌هایی هستند که آنها را به چالش بکشند و از لحاظ پیچیدگی در سطح بالایی باشند.

جذابیت لگو نیز برای آنها مهم است، بهترین لگو متناسب با سن کودکان 13 ساله؛ لگویی است که از جزئيات بیشتری تشکیل شده باشد، به همین دلیل لگوی تکنیک برای آنها مناسب است. مدل‌های فانتزی مانند، کشتی، هواپیما، ماشین و تانک و همچنین هلیکوپتر به دلیل دشواری بالاتر و همچنین فانتزی بودن برای آنها مناسب هستند.

برای کودکان بالای 14 سال و بزرگسالان

بهترین لگو متناسب با سن کودکان 14 ساله، محصولاتی هستند که بالاترین دشواری را دارند. جزئيات بالا، ریز بودن قطعات و وسیع بودن مدل نهایی از ویژگی‌های لگو مورد علاقه این گروه سنی است. این نوع لگوها برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب هستند، آنها می‌توانند برای دوری از مشغله‌های فکری خود، به تکمیل این لگوهای پیچیده بپردازند. لگوهایی که بیشتر شباهت به ماکت دارند مانند لگوی ماکت یک شهر یا سازه‌ی بلند و پیچیده برای این گروه مناسب است.

اگر فرزند شما به اسباب بازی‌های جنگی علاقه دارد، خرید اسلحه اسباب بازی و خرید بیسیم اسباب بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر لگو بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفته به طوری که لگو را بهترین اسباب بازی قرن می‌نامند.

این اسباب بازی از قطعات کوچک و بزرگی تشکیل شده اند که برای هر سنی مناسب هستند. این اسباب بازی به افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت کودک کمک شایانی می‌کند. از این رو خرید لگو برای کودکان و نوجوانان بسیار پیشنهاد می‌شود.

برای خرید بهترین لگو متناسب با سن کودکان باید به علایق آنها و رده سنی آنها توجه کنید. لگویی که متناسب با علاقه کودک نباشد نه تنها آنها را سرگرم ‌نمی‌کند بلکه به تقویت مهارت‌های فکری و جسمی آنها نیز کمکی نخواهد کرد.

فروشگاه نیما پروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین انواع لگو، علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا  خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =