بازی و سرگرمی کودک

معرفی 10 مدل از انواع عروسک های پولیشی برای کودکان

انواع عروسک پولیشی برای کودکان

معرفی انواع عروسک های پولیشی برای کودکان که این روز‌ ها در اتاق هر کودکی پیدا می‌شود. عروسک‌های لی لی پوت، عروسک خرس تدی و … از انواع عروسک پولیشی برای کودکان هستند که امروزه با وجود اسباب بازی های مدرنی مانند لگو و ماشین کنترلی، هنوز برای کودکان و حتی نوجوانان جذاب و پرطرفدار هستند.

کودکان هنگام بازی با این عروسک‌ها آنها را بغل می‌کنند، لباس عروسک خود را عوض می‌کنند و در نگهداری و مراقبت از آنها تلاش زیادی می‌کنند. همه‌ی این موارد از فواید بازی با عروسک‌های پولیشی است که علاوه بر سرگرم شدن، مهارت های مختلفی را نیز به کودک شما آموزش میدهد.

از چه الیافی در ساخت عروسک‌های پولیشی استفاده می‌شود؟

از چه الیافی در ساخت عروسک‌های پولیشی استفاده می‌شود؟

عروسک‌های پولیشی بسیار نرم و لطیف طراحی شده اند تا کودکان هنگام بازی با این عروسک‌ها احساس ناخوشایندی نداشته باشند و آنها را بتوانند با خیال راحت بغل کنند. این لطافت و نرمی به دلیل وجود پشم شیشه و پنبه در درون این عروسک‌ها است. این الیاف به دلیل طبیعی بودن کاملا بهداشتی بوده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر هستند. پنبه و پشم شیشه را به دلیل خاصیت ارتجاعی خود تحمل فشار را دارند و کودکان به راحتی می‌توانند آنها را بغل کنند.

فوم و پلی‌استر نیز از مواد دیگری هستند که در ساخت این عروسک‌ها به کار رفتند. فوم‌ها از کیفیت بالاتری برخوردارند و به همین دلیل از بالاتری دارند. پلی‌استر نیز از مواد محبوب استفاده شده در ساخت عروس پولیشی است. داشتن قیمت مناسب و ضد حساسیت بودن از ویژگی‌های الیاف پلی استری هستند که این ماده را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است. 

فواید بازی با عروسک پولیشی

عروسک پولیشی، یک دوست خوب

بیشتر اوقات اولین دوست صمیمی فرزند شما عروسک اوست. نوزادان اولین عروسک‌های خود را به عنوان یک شی امنیتی می بینند که می توانند آن را در آغوش بگیرند. از سوی دیگر، کودکان نوپا شروع به تقلید از نحوه مراقبت والدینش از او می کنند و به طور واقع بینانه سناریوهای پرورشی را با عروسک های خود به عنوان عضوی از خانواده خود پیاده می‌کنند.

تقویت تخیل کودکان

بازی با یک عروسک یا هر اسباب بازی دیگری برای این موضوع نیاز به تخیل زیادی از کودک شما دارد. هنگامی که یک عروسک را به کودکان نوپا می دهید، آنها از قبل شروع به تصور انواع احتمالات مرتبط با آن کرده اند، به خصوص اگر یک عروسک پولیشی باشد که بتوان به راحای آن را بغل کرد. کودک شما با مراقبت و نگهداری از عروسک‌های پولیشی، یاد میگیرد که چگونه با دوستان یا اعضای خانواده خود رفتار کند و درک خوبی از سایر افراد خانواده خود داشته باشد.

شناخت خود

کودکان طیفی از مهارت‌ها را تقلید می‌کنند که می‌تواند به رشد شناختی آنها کمک کند، مانند اجرای مجدد تعاملات اجتماعی در زندگی خود و ترتیب کارها مانند غذا خوردن، حمام کردن و زمان خواب. عروسک‌ها همچنین می‌توانند با گسترش دایره لغات خود از طریق ارتباطات روزمره و همچنین با شناسایی ویژگی‌های روی عروسک مانند اعضای بدن، ویژگی‌های صورت و اقلام لباس، از کودکان در رشد زبانشان حمایت کنند.

تقویت روابط اجتماعی

کودکان از طریق بازی با عروسک‌های پولیشی مهارت‌های ارتباطی مهم و نحوه رفتار با دیگران را یاد می گیرند. بچه ها با حمل، بغل کردن، غذا دادن و خواباندن عروسکشان مهارت‌های تربیتی خود را توسعه می دهند. مراقبت از عروسک می تواند به کودکان خردسال کمک کند تا موقعیت ها را از منظر دیگری تصور کنند و به آنها در پردازش احساسات و ایجاد همدلی و شفقت کمک کند.

این مهارت‌ها همچنین برای خانواده‌هایی که منتظر عضو جدیدی از خانواده هستند مفید است و این فرصت را برای والدین فراهم می‌کند تا فرزندان خردسال را برای اضافه شدن جدید در یک محیط امن آماده کنند.

فواید بازی با عروسک پولیشی

یادگیری مهارت های روزمره

پوشاندن و درآوردن لباس یک عروسک پولیشی به کودکان خردسال اجازه می‌دهد تا مهارت‌های زندگی مانند بستن دکمه‌ها و باز یا بسته کردن زیپ کیف و کفش را تمرین کنند، که به کودکان در کارهای روزمره مانند پوشیدن کفش‌ها و جوراب‌های خود و بستن دکمه‌های پیراهن کمک می‌کند.

به همین ترتیب، بازی با عروسک‌های پولیشی می‌تواند به مهارت‌های خودمراقبتی و بهداشتی کمک کند، زیرا کودکان این فرصت را دارند که با استفاده از کارد و چنگال و ظروف غذاخوری در حالی که وانمود می‌کنند به نوزاد خود غذا می‌دهند، برس را برای شانه کردن موهای خود یا روش صحیح شستن دست‌ها تمرین کنند.

انواع عروسک پولیشی برای کودکان از لحاظ جنس

عروسک‌های پولیشی بر اساس نوح ساخت و مواد به کار رفته در طراحی آنها به مدل های مختلفی تقسیم بندی میشوند.

عروسک‌های پولیشی پرزدار

عروسک‌های پولیشی پرزدار معمولا عروسک‌های پرطرفداری هستند. این عروسک‌ها دارای سطحی پوشیده از پرز های فراوان، نرم و بلند هستند که مقاومت بالایی نسبت به شست و شو و تماس با آب دارند و کودکان هنگام بغل کردن آنها احساس نرمی و لطافت می‌کنند.

تدی خرسه یا عروسک خرس تدی که از معروف ترین انواع عروسک‌هایی پولیشی برای کودکان است، در این دسته قرار میگیرد. این عروسک در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ تولید شده که طرفداران خاص خودش را دارد. سایز کوچک و متوسط آن برای کودکان مناسب است و حس یک دوست خوب را به آنها منتقل میکند. سایز بزرگ نیز برای مناسبت هایی مانند تولد و ولنتاین می‌تواند هدیه ای هیجان انگیز باشد.

عروسک‌های پولیشی کم پرز

این عروسک ها پرز های نسبتاً کوتاه و لطیف دارند که به راحتی قابل شست شو با ماشین لباسشویی هستند. جنس پارچه آنها مشابه جنس پارچه لباس است و در برابر شستن مقاوم است. این عروسک ها مناسب کودکانی هستند که علاقه‌ای به عروسک‌های پولیشی با پرز های بلند ندارند.

عروسک‌های پولیشی بدون پرز

این عروسک ها نرم و ضد حساسیت هستند. معمولاً در ساخت عروسک‌های پولیشی بدون پرز از پارچه مخمل استفاده می‌کنند. این پارچه بسیار لطیف، نرم و فاقد پرز است.

معرفی انواع عروسک های پولیشی برای کودکان

معرفی انواع عروسک های پولیشی برای کودکان

عروسک های پولیشی از لحاظ ظاهری بسیار متنوع هستند و برای هر دختر و پسری با هر سلیقه ای بی شمار عروسک تولید شده است. این عروسک ها به شکل حیواناتی مانند خرس که معروف ترین آنها است، سگ، گربه، خرگوش، پلنگ و … در انواع سایز ها ساخته شده اند.

هرچند همه‌ی عروسک‌های پولیشی با طرح حیوانات نیستند. یکی دیگر از انواع عروسک‌ پولیشی برای کودکان، عروسک‌های انیمیشنی مانند باب اسفنجی، پاتریک، عروسک سید عصر یخبندان و یا شخضیت‌های مارول مانند مرد عنکبوتی هستند. این عروسک‌ها از شخصیت های موجود در انیمیشن‌ها الهام گرفته شده اند و که بسیار مورد توجه کودکان به خصوص پسربچه‌ها قرار گرفته‌اند.

برای دختر بچه‌ها نیز عروسک‌های باربی و خرس با طرح‌های مختلف وجود دارد. اگر کودک شما به باربی علاقه دارد، شما خرید عروسک باربی و یا خرید باربی حامله برای دخترتان، می‌توانید به او هدیه‌ای شگفت انگیز دهید.

از دیگر انواع عروسک پولیشی برای کودکان می‌توان به عروسک لی لی پوت اشاره کرد. عروسک‌ پولیشی لی لی پوت، طرحی جدید از عروسک‌های پولیشی هستند که با ظاهری با نمک و  دوست داشتنی ساخته شده اند. این عروسک‌ها معمولا به صورت نشسته هستند و به علت سایز نسبتاً کوچکشان فضای زیادی نمی‌گیرند و برای دکور و یا هدیه دادن به مناسب تولد و ولنتاین بسیار مناسب هستند.

آیا عروسک‌های پولیشی قابل شست و شو هستند؟

آیا عروسک‌های پولیشی قابل شست و شو هستند؟

تقریباً انواع عروسک پولیشی برای کودکان مانند خرس تدی و سایر عروسک‌های پولیشی، قابل شست و شو هستند. البته ما برای این کار شست و شو با ماشین لباس شویی را توصیه می‌کنیم، قبل از شروع شست و شو بهتر است عروسک را درون یک پارچه بگذارید تا از تماس مستقیم با پروانه دستگاه جلو گیری شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هنگام استفاده از ماشین لباس شویی باید چرخش آن را روی آهسته ترین حالت و با دمای پایین شست و شو را انجام دهید.

اگر عروسک شما از قابل دچار آسیب دیدگی شده است و قسمت از آن شکافته شده، بهتر است به صورت دستی و با آب سرد عروسک را بشورید تا شانس آسیب دیدن به حداقل برسد، زیرا در صورت بر خورد قسمت‌های آسیب دیده با پروانه‌ی ماشین لباس شویی امکان آسیب دیدگی بیشتر وجود دارد پس به این نکته نیز دقت کنید.

عروسک پولیشی با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

عروسک پولیشی با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه نیما پروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین انواع عروسک پولیشی برای کودکان، علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

تنوع عروسک‌های پولیشی بسیار زیاد است به طوری که هنگام خرید بسیاری از افراد دچار سردرگمی می‌شوند.

هنگام خرید عروسک پولیشی باید به علاقه کودکتان توجه کنید. برای دختر بچه‌ها خرید عروسک دخترانه مانند عروسک‌ پولیشی خرس و باربی میتواند هیجان انگیز باشد. برای پسر بچه‌ها نیز عروسک‌هایی که از شخصیت های انیمیشنی مارول و … برگرفته شده‌اند مناسب هستند.

به طور کلی عروسک‌های پولیشی میتوانند یک هدیه بسیار جذاب برای فرزند دلبندتان باشند و در مناسبت‌هایی مانند تولد شما با هدیه دادن این عروسک‌ها می‌توانید لحظات زیبایی را در کنار کودکتان رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =