مقالات

بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا

اگر به دنبال بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا هستید، بهتر است قبل از خرید به طور کامل با انواع آن ها آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا را خدمت شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

بچه ها به خصوص پسرها عاشق انواع ماشین های اسباب بازی هستند. کمتر پسربچه ای است که به ماشین بازی علاقه ای نداشته باشد. البته این دسته اسباب بازی ها هم دارای مدل های جذاب و متنوعی هستند که هم از نظر ظاهری و هم از نظر نوع بازی کردن با هم فرق دارند.

اگر به دنبال خرید هدیه ای ماندگار و هیجان انگیز برای پسران خود هستید، پیشنهاد می کنیم که از این دسته اسباب بازی غافل نشوید. اکثر پسربچه ها با چند ماشین کوچک لحظات بسیار سرگرم کنده ای را برای خود می سازند و ساعت ها لذت می برند.

انواع ماشین های اسباب بازی دنیا

اولین گام در معرفی بهترین ماشین های اسباب بازی در ایران و جهان ، آشنایی شما با انواع ماشین های اسباب بازی است که در ادامه به آن می پردازیم.

کامیون اسباب بازی

کامیون اسباب بازی یکی از ماشین‌های سنگین اسباب بازی محبوب برای کودکان بالای 6 ماه است. این نوع از ماشین های اسباب بازی معمولا در اندازه های بزرگ ساخته می‌شوند. به همین دلیل برای کودکانی مناسب هستند که توانایی و مهارت‌های حرکتی آن ها تا حدی رشد کرده باشند.

معمولا در خرید کامیون های اسباب بازی باید دقت شود که از چه جنسی ساخته شده است که رایج‌ترین نوع این کامیون‌ها از جنس پلاستیک بهداشتی و درجه یک بوده که در مواردی با فلز نیز ترکیب شده است و برای کودکان ایمن هستند.

ماشین مشاغل

در میان انواع ماشین ‌های اسباب بازی می‌توان ماشین ‌هایی را که نشان‌دهنده خودروهای مورد استفاده در مشاغل مختلف هستند پیدا کرد. به‌عنوان نمونه می‌توانید با خرید ماشین پلیس، کامیون حمل زباله یا ماشین آمبولانس، اهمیت شغل‌های مختلف را به کودکان خود آموزش دهید.

مزیت این نوع از ماشین‌های اسباب بازی این است که تا حد خیلی زیادی به نمونه‌های واقعی خود شباهت دارند و به‌این‌ترتیب در رشد مهارت‌های شناختی کودک شما تاثیر بسزایی دارد.

تراکتور اسباب بازی

تراکتور اسباب بازی نیز به عنوان یکی از ماشین های مشاغل دانسته می شود که کودک را با زندگی روستایی و اهمیت کشاورزی آشنا می کند.

این اسباب بازی برای کودکان بالاتر از یک سال مناسب هستند و در ساخت آن‌ها بیشتر از از پلاستیک استفاده شده است. در برخی از نمونه‌های تراکتور اسباب بازی بارکش‌هایی تعبیه شده است که می‌توان آن‌ها نیز جدا کرد.

لودر اسباب بازی

بازی با لودر اسباب بازی به کودک شما کمک می‌کند تا با انواع کارهای مهندسی و مفاهیم ساخت و ساز  آشنا شود. همچنین از آنجایی که کودکان برای جابه جایی مصالح از قدرت دست خود برای حرکت دادن ماشین استفاده می کنند، تاثیر خوبی در تقویت عضلات دست و انگشتان کودک و هماهنگی اعضای مختلف بدن او خواهد داشت.

جرثقیل اسباب بازی

جرثقیل اسباب بازی نیز یکی دیگر از انواع ماشین های محبوب بچه هاست که با استفاده از آن می‌توانند با انواع مفاهیم اصلی و مهارت‌های لازم برای ساختمان‌سازی آشنا شوند.

ماشین‌ پلیس اسباب بازی

ماشین‌های پلیس اسباب بازی بیشتر برای کودکانی جذاب هستند که با پلیس ها آشنایی داشته و دوست دارند وظایف آن‌ها را تقلید کنند.کودک شما حین بازی با ماشین پلیس اسباب بازی می‌تواند هیجان خود را در بازی هایی مثل دزد و پلیس تخلیه کند و درعین‌حال با اهمیت نقش پلیس در جامعه نیز آشنا شود.

علاوه بر این شما می‌توانید در حین بازی کردن با ماشین پلیس اسباب بازی، نکات ایمنی و شماره‌های ضروری را به کودک آموزش دهید.

آمبولانس اسباب بازی

داشتن آمبولانس اسباب بازی به کودک شما کمک می‌کند تا بهتر خود را در جایگاه دکتر و پرستار تصور کند. به این ترتیب بازی با این اسباب بازی حس کمک رساندن به دیگران را در کودک زنده خواهد کرد. نوعی از ماشین های آمبولانس اسباب بازی که آمبولانس موزیکال نام دارند، قابلیت های جذابی از جمله نمایش نوار قلب و پخش صدای صربان قلب را نیز برای کودک فراهم می‌کند.

با داشتن این نوع از ماشین‌های اسباب بازی کودک شما می‌تواند خود را به عنوان یک شخص مستقل در نقش های مختلف تصور کند و مسئولیت های متفاوتی را بر عهده بگیرد، به‌این‌ترتیب احساس استقلال و اعتمادبه‌نفس و مسئولیت پذیری در او رشد می کند.

ماکت انواع ماشین ها

تمام ماشین‌های که در دنیای واقعی وجود دارند، یک ماکت کوچک با تمام جزئیات در مقیاس های متفاوتی تولید شده است. برای مثال مقیاس 1:10 به این معناست که ماکت 10 برابر از حالت واقعی خود کوچکتر شده است.

ماشین های کنترلی

ماشین کنترلی جزو اسباب بازی‌های پسرانه و محبوب کودکان علاقه‌مند به دنیای ماشین‌ها است. این اسباب بازی از بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا و انتخاب‌ همیشگی پسران محسوب می شوند.

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های اسباب بازی به تولید این نوع ماشین‌ها تمایل بیشتری دارند. امروزه ماشین‌های کنترلی نیز وارد دنیای اسباب بازی ها شده‌اند که توجه کودکان زیادی را به خود جلب کرده‌اند و از طرفداران بسیاری برخوردار شده‌اند.

بهترین مدل ماشین کنترلی اسباب بازی

ماشین‌های کنترلی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: ماشین کنترلی اسباب بازی آفرود و ماشین‌های باگی که هر کدام از آنها دارای قابلیت خاص خود هستند.

آفرودها یکی پر‌هیجان‌ترین و بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا هستند که می‌توانند هر شخص ماشین بازی را به خرید ماشین کنترلی آفرود ترغیب کند تا حس ماشین بازی را در آنها تقویت کند.

ماشین های آفرود معمولا دارای لاستیک های بزرگتری هستند و دارای کمک فنر و شاسی بلندتری هستند که برای بازی در مسیرهای ناهموار مانند تپه‌ها طراحی شده‌اند. این ماشین‌های قدرتمند بیشتر مورد توجه افراد علاقه‌مند به ماشین بازی در مسیرهای ناهموار و صعب العبور است.

در کنار آفرود ها، ماشین های باگی با ارتفاع کمتری نسبت به آنها قرار دارند. لاستیک های ماشین های باگی از آفرودها پهن‌تر است. این ماشین‌ها برای دریفت کردن و یا تیک آف مناسب هستند زیرا دارای دور موتور پر قدرت هستند که برای این کار طراحی شده‌اند. ماشین‌های باگی ظاهر کشیده‌تری دارند.

ماشین شارژی اسباب بازی

ماشین های شارژی نیز مدل سواری ماشین های اسباب بازی هستند به گونه ای که کودکان درون آن می‌نشینند و رانندگی می‌کنند دسته‌ای از این ماشین ها نیز قابلیت کنترل از راه دور دارند که ایمنی کودک را تامین می کند.

معیارهای مهم در خرید ماشین کنترلی

  • برای پیدا کردن بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا در ابتدا باید در نظر بگیرید که آن را چه مکانی، چه شخصی با چه کاربرد و تجربه ای می‌خواهید انتخاب کنید.
  • کیفیت تولید و طراحی ماشین از جمله فاکتور های مهمی است که در بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا دیده می شود. موارد اصلی دیگری از جمله قدرت، سرعت و استقامت می‌تواند یک ماشین خوب را از بد جدا کند.
  • یکی دیگر از المان‌ها مصرف بهینه و در دسترس بودن انرژی ماشین کنترلی است به طوری که بتوان با کمترین مصرف انرژی بیشترین زمان بازی را داشته باشیم. پس در نتیجه عواملی مثل مصرف بهینه ، زمان بازی و میزان استهلاک از جمله معیارهای مهم برای انتخاب یک ماشین‌های کنترلی خوب است.
  • همچنین باید همیشه به نوع کاربرد ماشین کنترلی و تناسب آن با سن مخاطب توجه ویژه ای کنید. به عنوان مثال ماشین کنترلی که برای یک کودک سه ساله طراحی شده است با ماشین کنترلی که برای افراد بزرگسال یا حرفه ای ساخته شده، متفاوت است. ماشین کنترلی های ساده باتری خور برای یک کودکانی که تازه وارد این حوزه شده‌اند‌، گزینه خوبی است در حالی که این ماشین برای مسابقه دادن اصلا گزینه مناسبی نیست.
  • یکی دیگر از معیار های مهمی که در زمان خرید ماشین کنترلی باید به آن توجه داشته باشید قیمت ماشین کنترلی است. شما باید همیشه بودجه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن ماشین خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که همیشه ماشین اسباب بازی ارزان نشان دهنده کیفیت پایین اسباب بازی نیست و  عوامل زیادی از جمله نوع ماشین کنترلی، سایز، قابلیت ها، برند و… در قیمت گذاری آنها تاثیر دارند.

برای خرید انواع ماشین های کنترلی باید در ابتدا به نکات بالا توجه کرد و فاکتور های دیگر را ملاک بهتر بودن آنها دانست.

سوالات مهم خرید اسباب بازی کنترلی برای بچه ها

بهترین برند های ماشین اسباب بازی کدامند؟

از معتبرترین برندهای سازنده ماشین های اسباب بازی در کشور ما می توان به برند های زرین تویز، نیکو تویز و درج توی (Dorj Toy ) اشاره کرد. برندها از عوامل اصلی تاثیر گذار در قیمت ماشین اسباب بازی محسوب می شوند.

مهم ترین ویژگی ای که باید ماشین های اسباب بازی داشته باشد کدامند؟

یک ماشین بازی باید برای کودکان حس شور و نشاط و هیجان ب همراه داشته باشد، زیرا بچه ها مخصوصا پسربچه ها علاقه زیادی به اسباب بازی های هیجان انگیز دارند.

اسباب بازی هایی که در افزایش قدرت هوش و تخیل شخصیت کودک تاثیر گزارند کدامند؟

اسباب بازی های بسیار زیادی در این زمینه طراحی و به دنیای کودکان وارد شده‌اند، از جمله آنها در این زمینه، ماشین های اسباب بازی از انواع عقب کش و پلاستیکی گرفته تا مدل های کنترلی هستند که شما می توانید متناسب با نیاز و سن کودک خود یکی از آنها را تهیه نمایید.

کدام نوع ماشین کنترلی برای شروع مبتدیان مناسب است ؟

ماشین هایی که دارای موتورهای احتراق کوچک هستند به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارند و برای افرادی که از سطح بالایی از دانش مکانیکی برخوردارند، مناسبند. از این رو ، خرید ماشین کنترلی مدل باتری خور گزینه‌ی مناسب تری برای شروع مبتدیان هستند.

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین ماشین های اسباب بازی دنیا باید لیستی از آنها تهیه کنید. ماشین های اسباب بازی در گروه های مختلفی قرار می گیرند که با توجه به سن، روحیه و سلیقه کودک انتخاب می شوند.

در فروشگاه نیماپروداکت همه اسباب بازی ها با کیفیت عالی و تضمین شده عرضه می شوند که شامل خوش نام ترین برندها و شرکت های تولید کننده اسباب بازی هستند. برای خرید انواع ماشین اسباب بازی وارد سایت نیماپروداکت شده و خرید اینترنتی خود را همراه با تخفیف های شگفت انگیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =