مقالات

تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان و رشد حرکتی

خرید اسباب بازی اورجینال و برند

تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او بسیار حائز اهمیت است، چرا که انرژی که رنگ‌ها توسط نور اسجاد می کنند، می تواند برعملکردهای ذهنی، جسمی و حتی احساسات کودکان اثر گذارد. طی تحقیقات و بررسی های انجام شده به وضوح تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او و رشد مهارت های ذهنی، خلاقیت، یادگیری و… را تایید می‌کنند.

هیجان، آرامش، اضطراب و استرس بخشی از تاثیرات رنگ‌ها بر روان انسان‌هاست. شما می توانید به راحتی این اثرات را در کودکان مشاهده کنید.

توجه به رنگ اسباب‌بازی‌ها یکی از مهمترین مشخصه‌های مناسب بودن آنهاست که در ادامه متناسب با سن و قدرت بینایی، آنها را تفکیک کرده و به شما توضیح خواهیم داد. قبل از خواندن ادامه مطلب، اگر کودک شما اشیا را در دهان خود قرار می‌دهد به بی‌خطر بودن رنگ‌های به کار رفته در اسباب‌بازی‌ها توجه کنید.

تاثیرات رنگ اسباب بازی

روانشناسی رنگ اسباب بازی

در دنیای شگفت انگیز و البته پیچیده روانشانسی رنگ ها نکاتی در رابطه با تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او گفته شده که در ادامه به چند مورد از آنها که احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود اشاره می کنیم:

  • رنگ اسباب بازی می‌تواند با توجه به روحیه کودک متغیر باشد. برای القای آرامش بیشتر به کودک، می‌توانید یک اسباب بازی آبی به او هدیه دهید. رنگ‌های نارنجی و زرد میتواند در افزایش خلاقیت کودک تاثیرگذار باشد. رنگ قرمز باعث ایجاد شور و هیجان در کودک می شود و رنگ سبز، انرژی و سرزندگی کودک را افزایش می دهد.
  • رنگ اسباب بازی ها می توانند آموزش و یادگیری را برای بچه ها آسان تر کنند.
  • رنگ زرد برای اسباب بازی و لوازم کودکان انتخاب خوبی است زیرا رنگ بسیار شادی است و نور آفتاب را برای کودکان تداعی می کند. این رنگ برای محیط های آموزشی نیز گزینه بسیار مناسبی است.
  • اسباب بازی و لوازم کودک با رنگ‌های شاد و پر هیجان مثل زرد، قرمز و نارنجی تاثیر مثبتی در روحیه آنها گذاشته و بچه ها می‌توانند ارتباط بیشتری با اسباب بازی های خود برقرار کند.
  • پیشنهاد می کنیم در زمان خرید اسباب بازی دو رنگ از یک اسباب بازی را در کنار یکدیگر قرار داده و از فرزند خود بخواهید که یکی از آن‌ها را به سلیقه خود انتخاب کند. با انجام این کار کودک حس بهتری نسبت به آن اسباب بازی خواهد داشت و به مراتب حس اهمیت داشتن باعث افزایش اعتماد به نفس او خواهد شد.

روانشناسی رنگ اسباب بازی

کاربرد رنگ اسباب بازی

رنگ‌ها نقش مهمی در بیان افکار و احساسات کودکان دارند. کودکان طبق علاقه، روحیه و افکار خود رنگ اسباب بازی و لوازم خود را انتخاب می‌کنند. کودکان از بدو تولد، قادر به دیدن هستند، اما تمایز بین رنگ‌ها برای آنها پیجیده و دشوار است. کودکان دنیای رنگارنگی دارند و تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او غیر قابل انکار است.

بهتر است محیط اطراف کودکان به ارتقای قدرت تخیل و شکوفایی خلاقیت آن‌ها کمک کند. بنابراین رنگ‌های انتخابی در محیط اطراف کودکان بسیار حائز اهمیت هستند.

کاربرد رنگ اسباب بازی

اهمیت رنگ اسباب بازی

در ابتدا برای بررسی تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او باید بدانید که طراحی و رنگ وسایل کودک بهتر است رنگارنگ و کودکانه باشد تا کودک با دیدن و استفاده از آنها شاد و خرسند شود. معمولا از رنگ های روشن به جای تیره در وسایل کودک استفاده می شود . این امر به این دلیل است که رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره نور بیشتری از خود انعکاس می دهند و محیط را روشن می کنند ، محیط تیره ممکن است در ناخودآگاه کودک ایجاد ترس کنند.

بهترین رنگ ها برای کودک قرمز،صورتی، آبی، کرمی یا همان قهوه ای روشن، یاسی، سبز و زرد و… هستند که در اکثر اسباب بازی ها نیز از این رنگ ها ساخته می شوند.

لازم نیست تمام دیوار اتاق کودک به این رنگ ها در آورید اما سعی کنید تا اسباب بازی و لوازم فرزندتان را رنگارنگ تهیه کنید.

همیشه طراحی های ساده بهترین انتخاب هستند، همین که در اتاق او از لوازمی با رنگ های روشن و شاد استفاده شود، کودکتان در اتاق خود آرامش و خواب های راحتی خواهد داشت. همچنین از اهمیت رنگ ها به هنگام خرید اسباب بازی غافل نشوید تا کودک از بازی کردن با اسباب بازی های خود لذت ببرد.

اهمیت رنگ اسباب بازی

چرا خرید اسباب بازی اورجینال و برند بهتر است؟

همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه والدین، خرید بهترین اسباب بازی‌ها برای کودکان در سنین مختلف است. اسباب بازی ها و محیط های بازی بستر مهمی برای رشد و شکوفایی کودکان به حساب می آید.

توجه‌داشتن به رنگ اسباب ‌بازی‌ها یکی از مشخصه‌های مناسب‌بودن آن‌هاست. علاوه بر تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او، بچه ها معمولا در سنین پایین برای آشنایی با اشیاء موجود در اطراف خود آنها را را در دهان خود می‌گذارد، از این رو باید به ایمن ‌بودن رنگ‌های به کار رفته در اسباب بازی‌ها دقت کنید.

معمولا شرکت های تولید کننده مطرح اسباب بازی از باکیفیت ترین متریال در محصولات خود استفاده می کنند، بنابراین برای حفظ سلامتی کودک بهتر است از اسباب بازی های برند و اورجینال خریداری نمایید.

فروشگاه نیماپروداکت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه اسباب بازی کشور، تمام شرایط را برای مشتریان محترم خود مهیا کرده تا مطابق با نیاز و شرایط خود اسباب بازی های اورجینال و باکیفیت را با مناسب ترین قیمت تهیه نمایند.

 

و در نهایت …

یکی از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب رنگ اسباب بازی و لوازم کودک، جنسیت او است. رنگ و طراحی دکوراسیون اتاق، لوازم و اسباب بازی دخترانه تفاوت های خاصی با طراحی و لوازم پسرانه دارد.

رنگ هایی که معمولا در طراحی اسباب بازی های دخترانه از رنگ های صورتی، یاسی و کرمی ملایم و… استفاده می شود اما اسباب بازی های پسرانه در طیف های پر رنگ تر رنگ آمیزی می شوند و معمولا از رنگ هایی چون قرمز، آبی پر رنگ و بنفش و… در لوازم و اسباب بازی پسرانه به کار می رود.

اما توجه داشته باشید که این یک قانون نیست که حتما یک رنگ به عنوان رنگ پسرانه یا دخترانه شناخته شده باشد، بنابراین بهتر است کودکان را به چند رنگ خاص محدود نکنیم.

در این مقاله در خصوص تاثیرات رنگ اسباب بازی و لوازم کودک بر سلامت روان او اطلاعاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند، انتخاب بهتر و مناسب تری در میان لوازم و اسباب بازی کودک دلبند خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =