مقالات

مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله درسال 1402

مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله اسباب بازی‌ای است که با توانایی‌ها و درک کودک همخوانی داشته باشد و در مسیر رشد کودک به او کمک کند. کودک یکساله نسبت به فهمیدن و درک کردن هرچیزی در اطرافش کنجکاو است و بیشتر اوقات با لمس کردن و برقراری تماس فیزیکی با اشیا و اسباب بازی‌های اطرافش می‌خواهد پاسخ این کنجکتوی ذاتی خود را بدهد. وجود مدل‌های مختلف اسباب بازی برای کودک یکساله به کودک شما کمک می‌کند تا خلاقیت و قدرت تخیل خود را تقویت کند‌ و ارتباط بین ذهن و عضلات دست و پای خود را قوی‌تر کند.

یادگیری کودکان خردسال در اکثر مواقع هنگام بازی شکل میگیرد. به همین دلیل بهتر است پدر و مادر وقت بیشتری با کودک خود بگذرانند و با خرید اسباب بازی مناسب برای کودک خود او را در مسیر یادگیری درست و سالم هدایت کنند.

کودکان چگونه با دنیای اطراف خود آشنا می‌شوند؟

. نگاه کردن به نحوه رفتار و یا صحبت کردن افراد خانواده

. تماشای حرکت اجسام و افراد

. در دست گرفتن و گاز زدن به اسباب بازی‌ها و وسایل اطراف خود

. در آخر، بازی با اسباب بازی‌ها که مهم ترین و بهترین راه برای تشخیص و یادگیری محیط اطراف کودک است

نکاتی قبل از خرید اسباب بازی برای کودک یک ساله

1- علاقه و ترس کودک

روحیات کودکان علاقه آنها را شکل می‌دهند و این علاقه حتی در سنین پایین نیز خودش را نشان می‌دهد.

مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله، اسباب بازی‌هایی هستند که در مسیر علاقه او باشند. کودک فقط وقتی شروع به بازی با اسباب بازی می‌کند که آن را دوست داشته باشد و اسباب بازی به او احساس خوبی بدهد. وقتی کودک با اسباب بازی مورد علاقه‌اش بازی می‌کند، هنگام بازی با آن علاوه بر سرگرم شدن، چیز‌های جدیدی نیز یاد می‌گیرد.

ترسیدن کودک نیز در بازی کردن یا عدم بازی کردن او با اسباب بازی دخیل است. زمانی که کودک علاقه‌ای به اسباب بازی خود نداشته باشید یا بترسد علاوه بر کنار گذاشتن عروسک، اثرات منفی نیز رو او خواهد گذاشت.

2- رده سنی

رده سنی نیز از فاکتورهای مهمی است که قبل از خرید مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله خود باید در نظر بگیرید. خرید اسباب بازی‌ای که مناسب سن کودک شما نباشد اثرات منفی‌ای روی کودک شما دارد. معمولاً اسباب بازی‌هایی که مناسب کودکان بالای یکسال هستند؛ پیچیده و یا سنگین هستند به همین دلیل آنها توانایی بازی کردن با این دسته اسباب بازی ها را ندارند.

3- نظارت والدین

هنگام بازی کودک یکساله با اسباب بازی‌اش، مهم است که شما او را تنها نگذارید و مراقب او باشید. کودک تفاوت میان خطرناک و ایمن بودن اشیا را نمی‌داند به همین دلیل وجود در نزدیکی او الزامی است.

4- اندازه و وزن اسباب بازی

کودک یکساله توانایی جا به جایی اسباب بازی‌هایی که سنگین هستند و دارای قد بلند تری نسبت به او است را ندارد. از این رو مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله، اسباب بازی‌ای است که هم سبک باشد و هم به نسبت کوچک باشد تا کودک بتواند با آن به راحتی بازی کند.

5- ایمن بودن اسباب بازی

کودکان در بدو ورود به دوره‌ی شش ماهگی، اشیا و اجسام مختلف را با دهان خود تست می‌کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا از خرید اسباب بازی‌های خیلی کوچک و ریز خوداری کنید. علاوه بر این دقت داشته باشید که اسباب بازی‌ای که تهیه می‌کنید بهداشتی باشد و در ساخت آن از مواد شیمیایی مضر بکار نرفته باشد.

بهترین اسباب بازی مناسب با توانایی‌های کودک

1- پازی و بازی‌های فکری

اگر به دنبال مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله هستید، پازل و بازی‌های فکری می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما و کودکتان باشند. پازل‌های ساده‌ای که معمولاً از جنس چوب هستند و از قطعات بزرگی تشکیل شده‌اند برای کودکان شش ماهه تا یک ساله مناسب هستند. این پازل‌ها به دلیل بزرگ بودن قطعات و چوبی بودن جنسشان، علاوه بر راحتی بازی و بهداشتی بودنشان، ذهن کودک را برای یادگیری مفاهیمی مانند اسم حیوانات یا حروف الفبا آماده می‌کند.

2- واکر

توانایی‌های حرکت کودک یک ساله روز به روز در حال افزایش هستند و به همین دلیل واکر‌ها و اسباب بازی‌هایی که دارای چرخ هستند بهترین و مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله هستند. این محصولات توانایی راه رفتن کودک را افزایش و تقویت می‌کنند.

توپ‌های مختلف نیز گزینه‌های خوبی برای افزایش و تقویت توانایی‌های حرکتی کودکان هستند.

3- کتاب‌های پارچه‌ای و پولیشی

کتاب‌های کاغذی به راحتی پاره می‌شوند به همین دلیل برای کودکی که نسبت به کتاب و دفتر دیگران علاقه نشان می‌دهد، بهترین گزینه کتاب‌های پولیشی است. این کتاب‌ها پاره نمی‌شوند، بسیار لطیف هستند و با شکل‌های رنگارنگ چاپ شده بر روی صفحاتی که دارند، کودک را ساعت‌ها سرگرم نگه می‌دارند.

اسباب بازی مناسب کودک یک ساله پسر

از آنجایی که خلق خوی ذاتی پسران کمی با دختران متفاوت است پس بدیهی است که علاقه‌ی آنها در انتخاب اسباب بازی نیز متفاوت باشد.با اینکه اکثر پسر بچه‌ها علاقه زیادی به اسباب بازی‌های فانتزی و ماشینی دارند اما به طور کلی برای کودکان یک ساله این موضوع تعریف نمی‌شود، و برای پسرها نیز همانند دختر بچه‌ها اسباب بازی‌هایی که به توانایی هایی حرکتی و ذهنی کودک کمک کنند مناسب هستند.

نمونه‌هایی از بهترین اسباب بازی برای کودکان یک ساله

عروسک

عروسک‌ها شاید مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله باشند. نرمی و لطافت عروسک‌ها همراه با ظاهر زیبایی که دارند سبب شده تا هر کودکی را به سمت خود جذب کنند. کودکان با عروسک‌ها احساس راحتی بیشتری نسبت به بقیه اسباب بازی‌ها می‌کنند و در بیشتر اوقات عروسک‌ها را دوست خود می‌دانند. بیشتر عروسک‌ها قابل شستشو هستند و در صورت آلودگی عروسک می‌توانید آن را شسته و به کودک خود تحویل دهید. قابل تعویض بودن لباس عروسک‌ها نیز از مزایای این اسباب بازی است.

لگو

لگو نیز در دسته مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله قرار میگیرد. رنگارنگ بودن این اسباب بازی از دلایل جذابیت آن برای کودکان یک ساله است. آنها می‌توانند انواع اجسام را بسازند و از بازی با لگوی خود لذت ببرند. برای کودک یک ساله، لگو هایی که از اجزا و قطعات نسبتاً بزرگ تشکیل شده‌اند تهیه کنید تا خطر بلعیدن و یا گم شدن لگو‌ها را برای کودک کاهش دهید.

بازی با لگو خلاقیت کودک را افزایش می‌دهد و به او کمک می‌کند تا با ساخت اجسام متفاوت توانایی خیال پردازی خود را نیز تقویت کند. همچنین باز کردن و اتصال قطعات لگو از یکدیگر علاوه بر تقویت عضلات دست کودک، قدرت ارتباط بین دستگاه عصبی و دست و پای کودک را نیز بهبود می‌بخشد.

پیانو و اسباب بازی‌های موزیکال

پیانوی اسباب بازی نیز جز بهترین اسباب بازی‌هایی است که می‌توانید برای کودک خود تهیه کنید. این اسباب بازی دارای کلید‌های مختلفی است که هر کدام از آنها صدای مخصوص خود را دارند. این صداها برای کودک جذاب و جالب هستند و با شنیدن آنها تلاش می‌کنند تا کلید‌های دیگر پیانو را امتحان کرده و ساعت‌ها سرگرم این اسباب بازی شوند.

جغجغه

این اسباب بازی نیز جزء اسباب بازی‌هایی است که کودکان زیر یک سال نسبت به آن علاقه شدیدی نشان می‌دهند. کودکان با در دست گرفتن این اسباب بازی، دست‌ها و انگشتانشان تقویت می‌شود و تسلط بیشتری بر روی اشیا محیط خود خواهد داشت. از ویژگی‌های دیگر این اسباب بازی نیز می‌توان به تحریک حواس پنجگانه کودک و تقویت قدرت تشخیص صدا اشاره کرد.

محدوده قیمت اسباب بازی برای کودکان یک ساله

اسباب بازی‌ها بسته به کارایی و نوع کیفیتی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. همچنین وجود برند‌های اسباب بازی مختلف در این اختلاف قیمت دخیل است. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب اسباب بازی برای کودکتان، با در نظر گرفتن علاقه‌ی او و بودجه خود، بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

فروشگاه مناسب اسباب بازی برای کودک یک ساله

فروشگاه نیما پروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین تفنگ اسباب بازی دارد، علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

کودکان در تمامی سنین به اسباب بازی‌ نیاز دارند. اسباب بازی به رشد کودک کمک می‌کند و در بسیاری از مواقع تبدیل به دوست خوب او می‌شود. خرید اسباب بازی برای کودک یک ساله به رشد و تقویت حواس او کمک بسیاری می‌کند. به همین دلیل خرید اسباب بازی برای کودکان در این سن ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =