بازی و سرگرمی کودک

انتخاب بهترین ماشین کنترلی اسباب بازی برای کودکان

بهترین ماشین کنترلی

خرید بهترین ماشین کنترلی باعث میشود که اسباب بازی شما علاوه بر داشتن ویژگی‌هایی مانند قدرت موتوری خوب، جنس بدنه بهتری نیز نسبت به سایر گزینه‌های موجود در بازار داشته باشد. نمی توان انکار کرد که کودکان عاشق اسباب بازی هستند و وقتی صحبت از ماشین و دوچرخه به میان می‌آید، کودکان اسباب بازی‌هایی را دوست دارند که به وسیله کنترلر بتوانند از دور کنترل کنند.

بنابراین، چگونگی انتخاب و خرید بهترین ماشین‌ کنترلی برای بچه‌ها بسیار مهم است زیرا با خرید ماشین اسباب بازی مناسب برای کودک دلبندتان میتوانید ساعت‌ها هیجان و سرگرمی را برای آنها فراهم کنید. ماشین های کنترلی (RC) اسباب بازی های خوبی برای کودکان هستند زیرا در عین سادگی بازی با آنها؛ بسیار سرگرم کننده هستند.

دلیل محبوبیت ماشین کنترلی در میان کودکان چیست؟

دلیل محبوبیت ماشین کنترلی در میان کودکان چیست؟

از تولید و اختراع اولین ماشین کنترلی تا الان، ماشین‌های کنترلی راه طولانی را طی کرده اند. ماشین‌های کنترلی امروزی که علاقه‌مندان با آن‌ها بازی می‌کنند، هرچند کوچک، می‌توانند تا سرعت 30 تا 40 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند. این ماشین‌ها در انواع زیادی مانند مسابقه‌ای، آفرود و راه سازی تولید شده‌اند و همین تنوع بالا باعث محبوبیت زیاد این محصولات در میان کودکان شده است.

در حالی که اسباب‌بازی‌های کنترلی محدود به ماشین‌ها نیستند، و مدل هایی مانند قایق‌های کنترلی، هواپیماهای کنترلی، زیردریایی‌های کنترلی نیز وجود دارد، با این حال کودکان و به خوصوص پسر بچه‌ها علاقه زیادی نسبت به ماشین‌های کنترلی نشان میدهند. درست از یک بچه 3 ساله تا بزرگسال، ماشین‌های کنترلی طرفداران منحصر به فردی دارند.

وجود انیمیشن‌‌هایی مانند ماشین ها نیز سبب شده تا کودکان بیشتر از هر زمان دیگری شیفته این اسباب بازی شوند. شخصیت‌هایی مانند مک کویین و ماتر تبدیل به بهترین دوستان کودکان عاشق ماشین بازی شده اند و اگر کودک شما نیز از طرفداران این انیمیشن است، خرید ماشین مک کویین فرزند شما را غرق در شادی و هیجان می‌کند.

برای خرید بهترین ماشین کنترلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید بهترین ماشین کنترلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

سایز و مقیاس ماشین کنترلی

هنگام خرید ماشین بازی، متوجه خواهید شد که ماشین‌های کنترلی در مقیاس‌هایی مانند 1/16، 1/10، 1/8 و 1/5 هستند. ماشین‌های کوچک‌تر نیز در مقیاس‌های 1/28 و 1/64 وجود دارد. این مقیاس‌های نشان دهنده اندازه ماشین نسبت به یک ماشین واقعی از همان مدل است.

یکی از رایج ترین مقیاس‌ها، مقیاس 1/10 است. برای کسانی که میخواهند اولین ماشین کنترلی خود را بخرید این مقیاس مناسب‌ترین گزینه است و به همین دلیل سفارشی سازی بیشتری برای این اندازه ارائه شده است. شما در صورت نیاز می‌توانید موتور، موتور، فرمان، لاستیک‌ها و موارد دیگر را عوض کنید.

ماشین‌های کنترلی با مقیاس 1/5 بسیار بزرگ هستند و طول‌ آنها گاهی تا یک متر نیز میرسند. به همین دلیل ماشین‌های کنترلی که دارای مقیاس هستند 1/10 گزینه‌های مناسب تری هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمیکنند، هنگام بازی سرعت بیشتری دارند و کنترلشان راحت‌تر است.

برند

یکی از نکاتی که هنگام خرید بهترین ماشین کنترلی باید به آن توجه کنیم برند آن ماشین است. از بهترین برند‌های ماشین کنترلی میتوان به بی اس دی (BSD) ،اچ بی ایکس (HBX)،دبلیو ال تویز (WLtoys)،تراکزاس (TRAXXAS)،اچ پی آی (HPI)، تامیا (Tamiya)،دریفت (DRIFT  ) اشاره کرد.

برای مثال برند Traxxas به عنوان یک برند باکیفیت شناخته شده است که بازار ماشین‌های کنترلی را در اختیار گرفته است. آنها هم خودروها و هم کامیون هایی را ارائه می دهند که طیف گسترده ای از طرح ها را برای انتخاب دارند. ماشین‌های کنترلی این برند هم برای بزرگسالان سرگرم کننده است و هم برای بچه‌هایی که می‌خواهند تفریح ​​کنند، مناسب هستند.

نوع سوخت

نوع سوخت

برای خرید بهترین ماشین کنترلی باید به نوع سوخت آن نیز توجه کرد. دو منبع تغذیه اصلی برای ماشین‌های کنترلی وجود دارد: بنزین و برق.

برای کودکان زیر 6 سال، ماشین‌های کنترلی برقی توصیه می شود. این ماشین‌ها ارزان تر، کم صداتر و استفاده از آنها آسان تر از سایرین است. این نوع ماشین ها به آماده سازی اولیه مانند ماشین های بنزینی ندارند و فقط کافی است آنها را شارژ کنید یا باتری آنها را عوض کنید.

ماشین‌های کنترلی که از بنزین استفاده می‌کنند سریع و قدرتمند هستند، اما بسیار پر سر و صدا هستند. این ماشین‌های برای استفاده در خانه مناسب نیستند و در فضای بیرون از خانه کارایی بهتری دارند.

نوع موتور

برای خرید بهترین ماشین کنترلی باید به نوع موتور و نیروی پیشران آن ماشین نیز توجه کرد.

موتورهای برس دار برای مبتدیان مناسب هستند. این نوع موتورها از برس های کوچکی برای انتقال برق موجود در موتور شما به انرژی برای حرکت ماشین شما استفاده می کنند. این ماشین‌ها به دلیل قدرت کمتر بیشتر برای کودکان ساخته شده‌اند تا بتوانند در محیط درون خانه نیز از بازی با آنها لذت ببرند.

موتور‌های بدون براش قدرت و سرعت بسیار بیشتری نسبت به موتورهای برس دار دارند، این ماشین‌ها علاوه بر کودکان برای بزرگسالان و نوجوانان نیز مناسب هستند زیرا توان و قدرت زیادی دارند و همه افراد در انواع گروه سنی از بازی با آنها لذت کافی خواهند برد.

نحوه کنترل و کارایی

نحوه کنترل و کارایی

اگر برای اولین بار است که میخواهید بازی با ماشین کنترلی را تجربه کنید، بهتر است به نوع دیفرانسیل آن ماشین نیز توجه کنید.

ماشین‌های کنترلی دارای دو نوع دیفرانسیل (2WD ) و (4WD )  هستند.

ماشین‌های تک دیفرانسیل یا (2WD ) نیروی پیشران را فقط بر روی دو چرخ جلو و یا عقب منتقل می کنند. این ماشین ارزان تر هستند ولی کنترل آنها برای کودکان و افراد مبتدی کمی سخت است.

ماشین های دو دیفرانسیل یا (4WD ) نیروی موتور را به هر چهار چرخ ماشین انتقال می دهند. این ماشین ها را به راحتی میتوان کنترل کرد و دارای استقامت خوبی هستند.

قیمت

قیمت ماشین کنترلی نیز فاکتور بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب و خرید بهترین ماشین کنترلی در نظر بگیرید. البته، خودروهای ارزان قیمت با کیفیت مناسب در دسترس هستند، اما باید به خاطر داشته باشید قیمت اغلب منعکس کننده عملکرد محصول است. معمولاً دلیلی متعددی برای ارزان قیمت بودن و یا گران قیمت بودن ماشین کنترلی وجود دارد.

عوامل زیادی از جمله عمر باتری، ظرفیت شارژ، سرعت، جنس بدنه، برند و لوازم جانبی بر روی قیمت ماشین کنترلی تاثیر میگذارند. همچنین نوع ماشین نیز بسیار مهم است. ماشین های آنرود، دریفت و و آفرود هم از لحاظ مشخصات و هم از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.

برای مثال قیمت ماشین کنترلی آفرود معمولا به دلیل نحوه ساخت و عملکرد آنها مقداری بیشتر است اما شما با خرید این ماشین یک محصول با بهتری کیفیت و عمر بالا خریداری خواهید کرد.

علاقه

همیشه بهترین بودن مربوط به کیفیت و یا قیمت نیست. اگر شما بهترین اسباب بازی را برای کودکتان تهیه کنید، اگر به آن علاقه‌ای نداشته باشد قطعا ًبا آن اسباب بازی سرگرم نخواهد شد.

پس همیشه به علاقه کودک خود توجه کنید، اگر به بازی دزد و پلیس علاقه دارد پس ماشین پلیس کنترلی انتخاب خوبی برای او خواهد بود. اگر به ماشین‌های سبک آفرود علاقه نشان میدهد پس ماشین آفرود بهترین گزینه است.

آیا ماشین‌های کنترلی برای افراد بزرگسال نیز مناسب هستند؟

آیا ماشین‌های کنترلی برای افراد بزرگسال نیز مناسب هستند؟

روزهایی که مردم حسرت آنچه را که در کودکی از دست داده بودند، گذشته است. امروز آنها برای بازآفرینی آن لحظاتی که از دستشان خارج شده مبارزه می کنند. دلیل اصلی که باید دست خود را روی ماشین های کنترلی بگذارید این است که از بازی با آنها نهایت لذت را ببرید. از صدای لاستیک ها و ماشین لذت ببرید و مانند کودکی باشید که از هدیه تولدش مراقبت می‌کند.

یکی دیگر از دلایل مناسب بودن ماشین کنترلی برای افراد بزرگسال دوری از استرس های روزمره است. اگر در محل کار دچار استرس هستید یا فشار زیادی را تحمل می‌کنید در مورد یک روز کامل در آخر هفته خود فکر کنید که در آن می توانید از سرعت در مسیرها و گرفتن آن پیچ های سخت لذت ببرید.

برای خانواده‌ها، ماشین‌ها و کامیون‌های کنترلی سرگرمی را با آموزش و احساس مسئولیت ترکیب می‌کنند. می توانید قطعات این خودروها را تمیز، مونتاژ و تعویض کنید. اگر بچه‌های شما واقعاً علاقه‌مند به ماشین‌های کنترلی هستند، وقتی باید لاستیک‌ها را عوض کنند یا دنده‌ها را بررسی کنند، متوجه این موضوع خواهید شد.

بهترین ماشین کنترلی بازار را از کجا بخریم؟

فروشگاه نیما پروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین انواع ماشین کنترلی در تهران است علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید.

همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

ماشین کنترلی یک اسباب بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده برای تمام سنین است. تنوع بالای مدل، رنگ، اندازه و برند تولید کننده ماشین کنترلی باعث شده تا این محصول طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

برای خرید بهترین ماشین کنترلی ، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای یک کودک زیر 6 سال، ماشینی مناسب است که الکتریکی باشد و اندازه زیاد بزرگ و یا خیلی کوچکی نداشته باشد. برای نوجوانان نیز ماشین‌های کنترلی حرفه‌ای و مسابقه‌ای که سرعت بسیار بالایی دارند مناسب خواهند بود. برای دوستداران سری ماشین‌های راه سازی نیز، خرید کامیون اسباب بازی توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =