بازی و سرگرمی کودک

مزایای استفاده از لگو اسباب بازی برای کودکان

لگو اسباب بازی برای کودکان

لگو اسباب بازی برای کودکان از جمله سرگرمی‌های رایج در سراسر دنیا است که نه‌تنها کودکان به آن علاقه دارند، بلکه بزرگسالان نیز در اوقات فراغتشان با ساختن سازه‌ به کمک تکه‌های کوچک آن، لذت می برند.

لگو اسباب بازی برای کودکان فقط در زمان بازی لذت بخش نیست. هنگامی که کودکان کوچولوی خود را شاد و پر انرژی در حین بازی با اسباب بازی های محبوبشان مانند لگو می بینید، ارزش آموزشی یا رشدی و تاثیرات مثبت آن را نیز به خاطر داشته باشید.

ما به سادگی کودکی را می بینیم که روی بازی با برخی از قطعات سازنده ی کوچک تمرکز کرده است. با این حال، لگو بسیار بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، در زندگی کودک نقش سازنده دارد. همانطور که به زودی با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد، انواع مختلفی از لگو اسباب بازی برای کودکان و رشد آنها در جهت مثبتی ساخته و وارد دنیای کودکان می شود .

لگو اسباب بازی برای کودکان

معرفی برند لگو

برند لگو یکی از بزرگترین و معروف ترین تولیدکننده‌های لگو اسباب بازی برای کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان محسوب می‌شود. آجرک های ساخت‌وساز با کیفیت درجه یک در طرح ها و رنگ های چشمگیر و دیدنی از مهم‌ترین ویژگی محصولات برند لگو به شمار می‌آیند.

کودکان با آنچه در ذهنشان تصور می کنند و تخیل بی حد و مرزشان دنیای خود را می‌سازند. بنابراین بسیار مهم است که دنیای منحصر به فردشان را با دستان خودشان خلق کنند و آنچه را که فکر می‌کنند به دنیای واقعی وارد کنند تا ما نیز بتوانیم دنیا را از دید تخیلی آن‌ها ببینیم.

قطعات کوچک و رنگارنگ که غالبا از جنس پلاستیک هستند و در بسته‌بندی‌های آن وجود دارند، به اصطلاح آجر لگو نامیده می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که ما کار با محصولات برند لگو را همانند ساختن یک بنا و سازه در نظر بگیریم.

از سازه‌های ساده همانند یک بنا و ماشین و هلیکوپتر گرفته تا سازه‌های پیشرفته مثل ساخت شهرهای معروف یا هرآنچه که دارای جزئیات دقیقی می‌باشند و با اتصال قطعات ریز و درشت به یکدیگر پدید می‌آیند در این مجموعه جای دارند.

به خاطر داشته باشید که سازه‌های پیشرفته تر به دلیل داشتن قطعات ریز متعدد و جزئیاتی که باید در حین ساخت به آن‌ها دقت شود، برای رده‌ی سنی بزرگسالان مناسب هستند. ضمنا لازم به ذکر است که هرچه این قطعات کوچکتر باشند، سازه‌ هایی که در نهایت نمایان می شوند نیز زیباتر و ظریف‌تر خواهند بود.

نگاهی به تاریخچه لگو

نگاهی به تاریخچه لگو

برند لگو در سال ۱۹۳۲ در کشور دانمارک پایه‌گذاری شده‌ است. نام این برند از تلفیق دو کلمه‌ی دانمارکی  leg و godt به معنای «خوب بازی کن» یا «خوب جفت ‌وجور کن» به‌وجود آمده‌است. اکنون پس از گذشت سال ها، کمپانی اسباب ‌بازی سازی لگو به یک شرکت جهانی و مدرن شناخته شده‌است. جالب است بدانید این برند در دو دوره عنوان «اسباب‌ بازی محبوب قرن» را به خود اختصاص داده ‌است.

شکل امروزی قطعات لگو، از سال ۱۹۵۸ طراحی شده و بنیاد و اساس آن تا به امروز تغییری نکرده و همان آجر های قدیمی هستند. نحوه‌ی اتصال قطعات لگو، از جمله مواردی است که آن را خاص می‌کند و باعث می‌شود هرکس با هر سن و توانایی، انواع متنوعی از سازه‌های جذاب را خلق کند.

انواع لگو اسباب بازی برای کودکان

انواع لگو اسباب بازی برای کودکان

انواع سازه ها زیر مجموعه ی لگو اسباب بازی هستند. در گذشته معمولا اسباب بازی های ساختنی از جنس چوبی ساخته می شدند. اما در دنیای اسباب بازی های امروزی جنس پلاستیکی آنها طرفداران بیشتری دارد و بدین ترتیب تولیدات آن نیز بیشتر است.

تنوع این محصولات بی نهایت است، از لگو دایناسور گرفته تا لگو های فیگور و شخصیت های محبوب کودکان و لگو هایی که میتوان با آن انواع ماشین و هواپیما و ربات ساخت. مدل های مختلفی از لگو های چفت شدنی، پیچ شدنی یا آهنربایی وجود دارند. بعضی از این محصولات قطعات ساخت یک شهر کامل و یا قطعات ساخت یک پارک بزرگ را دارند.

بعضی دیگر از لگو ها از روی شخصیت های محبوب کارتون ها الهام گرفته شده‌اند، لگو بتمن یکی از محبوب ترین لگوی کودکان به شمار می آید. لگوی فیگور ها این فرصت را به بچه ها می دهند تا خود خالق شخصیت های ممورد علاقه شان باشند.

یک نمونه از لگو هایی که امروزه با بکارگیری از تکنولوژی و فناوری های به روز برای دوستداران لگو وارد بازار شده است لگو های تکنیکال کنترلی هستند.

این لگو ها توسط شرکت های مطرح لگو سازی در ابعاد و طرح های مختلف و با کارایی های متفاوت ساخته شده‌اند. لگوهای کنترلی می تواند یک لگو ماشین با طراحی ماشین خاص مانند فراری، جیپ یا آفرود باشند. مدل دیگری از لگو های کنترلی مانند ماشین های سنگین راهسازی مثل لگو کامیون و جرثقیل و تریلی و بیل مکانیکی در رنگ ها و اندازه های بزرگ و کوچک موجود هستند.

چرا برای بچه ها لگو بخریم؟

چرا برای بچه ها لگو بخریم؟

مواردی از مزایای بازی با لگو اسباب بازی برای کودکان عبارتند از:

  • ساخت لحظاتی شاد و مفرح چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان
  • امکان انجام بازی به صورت فردی و گروهی
  • آموزش انواع سازه ها، وسایل نقلیه، اشکال، رنگ ها و… به بچه ها
  • تقویت مهارت های اجتماعی
  • افزایش قدرت تخیل و تلاش برای به نمایش گذاشتن آن در واقعیت
  • رشد و شکوفایی خلاقیت
  • اسباب بازی فوق العاده برای بچه مهندس ها
  • افزایش صبر و بردباری
  • تقویت مهارت حل مسأله
  • افزایش تمرکز و دقت
  • تقویت مهارت های حرکتی و هماهنگی چشم و دستان با مغز
  • عدم محدودیت جنسیتی برای بازی

در خرید لگو باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر در بین تنوع مدل های لگوهای اسباب بازی دچار تردید شده اید کافیست به چند نکته ی ساده توجه کنید. در ابتدا دقت کنید اسباب بازی را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای کودکتان جذاب باشد تا بتواند مدت زمان بیشتری فرزند شما سرگرم کند. در این صورت است که تخیل و خلاقیت در کودکان بر انگیخته می شود. در این راستا لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • انتخاب لگو منتاسب با سن کودک
  • انتخاب لگو با قطعات درشت تر برای کودکان زیر سه سال
  • توجه به سلیقه و علاقه های فردی کودک
  • قیمت در اسباب بازی لگو نیز از نکات مهمی است که باید برای خرید در نظر بگیرید. قیمت های این محصولات بسیار متفاوت هستند. عواملی چون طرح و مدل، جنس، نوع لگو، برند ، تعداد قطعات لگو و بسیاری دیگر در قیمت گذاری آنها تاثیرگذار هستند.

لگو اسباب بازی برای بزرگسالان

لگو اسباب بازی برای بزرگسالان

بازی با لگو ها تنها محدود به کودکان نیستند و بسیاری از بزرگسالان در سراسر دنیا از انواع حرفه ای و پیشرفته تر لگوها استفاده می کنند. در این بین حتی مسابقاتی در جهان برای رقابت در ساخت لگو ها چه به صورت لگو های عظیم و خلاقانه و چه به صورت مسابقات سرعتی برگزار می شوند.

لگوهای بزرگسالان معمولا از تعداد بسیار زیادی قطعات ریز تشکیل شده اند که برای ساخت ظریف ترین سازه ها استفاده می شوند. برای مثال با این لگوها می توان یک شهر بزرگ با جزئیات کامل ساخت.

انواع لگو دخترانه و لگو پسرانه

با توجه به اینکه امروزه اسباب بازی ها از نظر جنسیتی تفکیک نمی شوند اما یکسری اسباب بازی ها هستند که بیشتر مورد توجه دختران و یا پسران قرار می گیرند.

انواع لگو های جذاب و زیبا مانند سگ های نگهبان، لگو سری دوستان ، انواع لگو شخصیت های دیزنی مثل لگو فروزن و سیندرلا … از محبوب ترین لگوهای دخترانه هستند.

از لگو های هیجان انگیز پسرانه نیز می توان به لگوهای شخصیت های کارتونی پسرانه از جمله لگوهای نینجاگو، سری هری پاتر، لگوی جنگ ستارگان ، لگو سگ های نگهبان، لگو دایناسور ، سری مارول و… اشاره کرد. اسباب بازی لگو یک هدیه بسیار جذاب و به یاد ماندنی مناسب برای تمامی دختران و پسران است.

و در پایان…

لگو یکی از محبوب ترین انواع اسباب بازی‌ است که محدود به هیچگونه جنسیت و سن خاصی نیست و همه افراد می‌توانند با آن بازی کنند. این اسباب بازی ها از تکه‌های کوچکی ساخته شده اند که باید سعی کنید این تکه‌ها را به هم وصل کنید تا سازه مورد نظر را بسازید. شرکت‌های بزرگ تولید کننده اسباب بازی لگوهای متفاوتی را تولید می‌کنند؛ همین امر باعث شده که لگوها از تنوع گسترده ‌ای برخوردار باشند.

معمولا لگو اسباب بازی برای کودکان دارای قطعات درشت تر و حجیم تر هستند. به همین ترتیب هر چه تعداد قطعات لگو کوچک تر و تعداد بیشتری داشته باشد برای سنین بالاتر مناسب تر خواهند بود.

با نیما پروداکت هرگز نگران لگوهای تکراری نباشید. لگوهای مهیج در انواع مختلف و مناسب برای هر رده و گروه سنی را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید و به راحتی تهیه کنید.

با لگو هایی که از فروشگاه اسباب بازی نیما پروداکت خریداری می کنید، کودکان را به چالش کشیده می شوند و پس از ساخت آن و حل مسأله احساس قدرت می کنند که باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

محصولات اورجینال و متنوع برند لگو از جمله کالاهای موجود در فروشگاه نیما پروداکت هستند که دارای گواهی ضمانت و اصالت کالا نیز هستند. شما می‌توانید از فروشگاه ما انواع لگوها را به صورت آنلاین و حضوری با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =