بازی و سرگرمی کودک

تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی

تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی

تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی از موضوعات جالب و حائز اهمیتی است قصد داربم به طور جامع در این مقاله به آن بپردازیم :

کودکان از همان ابتدا برای انجام کوچکترین کارها به یادگیری مهارت های حرکتی مختلف نیاز دارند، مهارت های حرکتی به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند مراحل رشد خود را شروع کنند و در هر مرحله از رشد بتوانند، به طور مستقل از عهده کارهای مناسب سن خود برآنید بنابراین تقویت مهارت های حرکت در  زندگی آینده کودک نقش مهمی ایفا می کند .

ماشین های اسباب بازی از دسته اسباب بازی های محبوبی هستند که تقریبا همه بچه ها بازی با آن ها را دوست دارند. این بازی با ماشین های کوچولو به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی خود را تقویت کنند.

زمانی که کودکان ماشین‌های اسباب‌بازی خود را برمی‌دارند، جا به جا می‌کنند، پرتاب می‌کنند، روی زمین می کشند و هل می‌دهند، مهارت های حرکتی ظریف آنها توسعه پیدا می کند و باعث افزایش هماهنگی میان حرکات دست ها و چشم ها می‌شود. تقویت مهارت های حرکتی ظریف برای کودکان بسیار مهم و ضروری است .

تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی

رشد این مهارت ها باعث آمادگی بیشتر بچه ها برای انجام هر گونه فعالیتی در بزرگسالی می شوند. در نتیجه تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی، باعث این می شود که کودک بعدها  قلم را درست در دست بگیرد، از قیچی استفاده کند و یا دکمه های لباسش را ببندد.

آنها همچنین کودکان از طریق بازی با ماشین های پیشرفته تر مثل ماشین های کنترل از راه دور، مهارت های خود را توسعه می‌دهند و هماهنگی چشم و دست خود را بهبود می بخشند.

امیدواریم این مقاله به شما در درک اهمیت تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی برای کودکان کمک کرده باشد.

به یاد داشته باشید که کودکان به ویژه خردسالان تا قبل از اینکه به دوره بلوغ برسند باید مهارت ها و مفاهیم زیادی یاد بگیرند و همه چیز با بازی شروع می شود.

با خرید انواع ماشین های اسباب بازی مانند یک ماشین پلیس جذاب و هیجان انگیز این فرصت را برای آنها مهیا کنید که در حین سرگرمی و تفریح، به لحاظ ذهنی و فیزیکی رشد کند و مهارت های خود را توسعه دهد.

منظور از مهارت های حرکتی چیست؟

مهارت حرکتی به توانایی فعال کردن برخی از عضلات بدن برای رسیدن به یک هدف یا منظور خاص گفته می شود. برای اینکه فرد بتواند آگاهانه و به طور کنترل شده برای انجام کاری عضلاتش را حرکت بدهد، به مهارت های حرکتی نیاز دارد.

از این رو تقویت و توسعه این مهارت بسیار مهم است. به طوری که اگر فرد در این مورد مشکلی داشته باشد، قادر به انجام کارهای خود نبوده و توانایی حرکتش را از دست می دهد. این مهارت ها با استفاده از عضلات کوچک دست ها، پاها، مچ، انگشتان دست و پا انجام می شود. به این صورت که مغز کودک در زمان انجام کارها بین حرکات عضلات هماهنگی ایجاد کند.

منظور از مهارت های حرکتی چیست؟

انواع مهارت های حرکتی

مهارت های حرکتی کودکان، که از طریق بازی ها رشد میکنند، عبارتند از:

مهارت های حرکتی درشت

مهارت های حرکتی درشت مرتبط با توانایی حرکت عضلات  برای به حرکت در آوردن کل بدن هستند. این نوع از مهارت های حرکتی برای انجام فعالیت های روزمره مثل ایستادن، نشستن، پرتاب کردن، دویدن، پریدن، راه رفتن و غیره مهمند.

علاوه بر این توانایی حفظ تعادل و مهارت هایی که به هماهنگی مهارت های مختلف نیاز دارند هم در این دسته از  مهارت های حرکتی قرار دارند. ماشین بازی به کودک امکان تقویت مهارت حرکتی درشت و تسلط بیشتر در انجام فعالیت ها را می دهد.

کودکان معمولا بهتر می توانند، مهارت های حرکتی درشت خود را تقویت کنند. زیرا رشد استخوان ها و توده های عضلانی در این سنین بیشتر شده و همچنین دستگاه عصبی و اندام های درشت هماهنگی زیادی دارند.

مهارت های حرکتی ظریف

مهارت های حرکتی ظریف

داشتن این نوع مهارت ها در قدرتمند سازی عضلات کوچک بدن برای انجام کار های ظریف مانند گرفتن اجسام با انگشت، خط کشیدن، کار کردن با قلم و نگه داشتن وسایل در دست، باز کردن درب قوطی لازمند.

آموزش و رشد این دسته از مهارت های حرکتی تاثیر پررنگی در مهارت نوشتاری کودک در سال های مدرسه خواهد داشت. میتوان گفت مهارت حرکتی ظریف پیش نیاز داشتن دست خط خوش است .

راه های مختلف تقویت مهارت های حرکتی

توسعه این مهارت ها نیازمند هماهنگی میان حرکات چشم و دست یا چشم و پا است. کودکان در زمان بازی با ماشین های اسباب بازی، ماشین های کوچولو خود را هدایت می کنند و با چشم و گاهی با دویدن آنها را دنبال می کنند. این هماهنگی با یک پیوند حرکتی- ادراکی صحیح اتفاق می افتد.

ماشین اسباب بازی و توسعه ی مهارت های حرکتی

یکی از مزیت های فوق العاده بازی با ماشین های اسباب بازی، توسعه مهارتهای حرکتی کودکان است. اسباب بازی هایی مثل ماشین کنترلی که شرایط را برای حرکت کودکان مهیا می کنند  در تقویت و تکامل مهارت های حرکتی کودک نقش بسزایی دارند .

هل دادن ماشین های اسباب بازی به اطراف مثال خوبی برای تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی است. کودک در حین بازی و به طور ناخود آگاه؛ مدت زمان طولانی بدون خستگی در حال بکارگیری ماهیچه های بزرگ و کوچک بدن خود است.

ماشین بازی بهترین راه برای ترغیب کودکان به تحرک بیشتر

ماشین بازی بهترین راه برای ترغیب کودکان به تحرک بیشتر

کشیدن ماشین های اسباب بازی به اطراف روی سطوح مختلف و هل دادن آن باعث تقویت عضلات و حتی استخوان بندی کودکان می شود.

 امروزه کودکان تمایل زیادی به ورزش و داشتن فعالیت های بدنی ندارند و یا معمولا زمانی را در طی روز به آن اختصاص نمی دهند.  اما بازی ها بهترین راه برای آنهاست.

به همین جهت ماشین های اسباب بازی برای مثال ماشین آتشنشانی کوچک نیکو تویز بهتر و راحتر می‌تواند کودک را به داشتن تحرک و فعالیت تشویق کند.

همانطور که می دانیم داشتن تحرک کافی علاوه بر تضمین سلامت جسمانی کودک ؛مانع از بروز مشکلاتی از جمله  اضافه وزن و بیماری هایی در آینده آنها می شود.

بر اساس آخرین آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه داده است بیش از بیست درصد از کودکان دچار چاقی و اضافه وزن ناشی از بی تحرکی و سبک زندگی‌ غلط دارند.

فعالیت های بسیار دیگری هم وجود دارد که به کودکان در مسیر رشد و تقویت مهارت های حرکتی کمک می کند. ما به عنوان والدین وظیفه داریم که پیگیر سلامتی و رشد مهارت های حرکتی در فرزندانمان باشیم و مانع از بروز مشکلاتی از جمله اختلال در هماهنگی چشم و دست و همینطور فعالیت هایی که تمرکز، حافظه و تعادل را در کودکان شویم؛ چرا که این موارد روی موفقیت های آنها در آینده تاثیر بسیار زیادی دارند.

چرا برای دختر ها نیز اسباب بازی ماشین بخریم؟

چرا برای دختر ها نیز اسباب بازی ماشین بخریم؟

شاید از دید خیلی از افراد ماشین ها تنها در دسته اسباب بازی پسرانه جای دارند و برای بازی دهترها مناسب نیستند. اما در حقیقت اینطور نیست و نمی توان برای بازی با این وسایل محدودیتی در نظر گرفت. در دنیای امروزی، بسیاری از دختر ها نیز علاقه ی بسیار زیادی به ماشین و اسباب بازی های ماشینی دارند و بدون شک از داشتنن یک اسباب بازی ماشین مورد علاقه‌شان هیجان زده و خوشحال می شوند.

بازی با ماشین های اسباب بازی مزایای زیادی مانند بکارگیری و هماهنگی اعضای مختلف بدن را در پی دارد و این مساله فقط برای پسربچه ها منحصر نمی شود و دختر بچه ها نیز به تقویت مهارت های خود از جمله مهارت های حرکتی نیاز دارند و لازم است از دیگر فواید با ارزش این اسباب بازی بهره‌مند شوند. از این رو در خرید اسباب بازی ماشین چه برای دختر و چه پسر دلبند خود تردید نکنید.

و در پایان…

اسباب بازی ها بهترین دوست کودک هستند! ماشین های اسباب بازی با طرح ها و رنگ های دوست داشتنی، توجه هر کودکی را به خود جلب می کنند. آنها نه تنها بچه ها را سرگرم می کنند بلکه از نظر مهارت های اجتماعی، یادگیری کلمات جدید، مهارت حل مسئله، تقویت مهارت های حرکتی، رشد شناختی و بسیاری موارد دیگر، مزایای زیادی را نیز ارائه می دهند! در این مقاله بیشتر در مورد تقویت مهارت های حرکتی توسط ماشین اسباب بازی صحبت شد.

همانطور که اشاره شد، مهارت های حرکتی در کودکان از مهمترین بخش های رشدی آن ها به شمار می رود. توسعه مهارت‌های حرکتی به معنای رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌های کودک است که به کودک کمک می‌کند هر چیزی را که در پیرامون میبینند را به راحتی لمس، نگه دارد، حرکت دهد. این مهارت ها به طور طبیعی با توجه به سن کودک رشد می کنند. این مهارت ها را می توان با تمرین آموخت! اسباب‌بازی‌ها و سایر فعالیت‌ها می‌توانند به تسلط بر مهارت‌ها کمک کنند.

فروشگاه نیماپروداکت به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اسباب بازی کشور، تمام شرایط را برای مشتریان محترم خود مهیا کرده تا مطابق با نیاز و شرایط خود اسباب بازی های اورجینال و باکیفیت را با مناسب ترین قیمت به دو روش حضوری و اینترنتی انتخاب و خریداری فرمایند. ما برای شما بهترین ها را آرزو می کنیم و امیدواریم لحظات شادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =