فرزند پروری

بازی، ابزاری ایده آل برای آموزش

کودکان امروزی، در دنیایی به سرعت در حال تغییر رشد می کنند که به طور مداوم تغییرات چشمگیری را در آنچه از کودکان انتظار می رود بدانند و انجام دهند، ایجاد می کند. استانداردهای بالاتر و سخت تری برای یادگیری برای همه نوع یادگیرندگان برای اطمینان از آینده موفق مورد نیاز است. دسترسی به اطلاعات و دانش جدید سریع و آسان می شود. اکتشافات و اختراعات به سرعت در حال انباشته شدن هستند. انفجار اطلاعات مشکلاتی را در مورد نحوه برخورد و کنار آمدن با تغییرات و تحولات جامعه به دانش آموزان خود در مدارس ایجاد می کند. مدارس نباید خود را صرفاً به انتقال اطلاعات و دانش محدود کنند. آنها همچنین باید برای آموزش مهارت های حل مسئله، تفکر، ارتباط، اجتماعی و یادگیری ارزش زیادی قائل شوند. با این حال، باید تأکید کرد که آموزش و پرورش باید بیشترین علاقه را به توسعه توانایی دانش آموزان برای حل مسائل روزمره داشته باشد. تقاضای روزافزون برای حل مشکلات، سیستم آموزشی را ایجاب می‌کند که افرادی را تولید کند که آمادگی خوبی برای مقابله با پیشرفت‌ها و چالش‌های زندگی روزمره داشته باشند. بسیاری از محققان اسباب‌بازی‌ها را به عنوان مکانیزمی ایده‌آل برای آموزش دروس و و مهارت های حل مسئله معرفی می‌کنند ، زیرا آنها بخشی روزمره از دنیای دانش‌آموزان هستند و پیامی کاربرپسند دارند.

اسباب بازی هایی که مهارت های حل مسئله را توسعه می دهند

اسباب بازی ها جوهره بازی هستند و بازی یکی از فعالیت های ضروری کودکان است که به آنها کمک می کند خود و محیطشان را سازماندهی و درک کنند. موادی مانند اسباب بازی ها متن کلاس های درس دوران کودکی هستند. آنها می توانند وسیله یا مسیر ورود کودک به دانش سازمان یافته و منظم دنیای بزرگسالان باشند. این باید به کودکان اجازه دهد تا اسباب بازی را با نیازهای فردی و مراحل رشد خود تطبیق دهند. محیط کودکان همچنین باید حاوی موادی باشد که عناصر آشنایی آنها را با تجربیاتشان پیوند دهد و افق دید آنها را گسترش دهد. برخی از اسباب‌بازی‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که در حال حاضر مشکلاتی را مانند پازل به خودی خود نشان می‌دهند، در حالی که برخی دیگر این امکان را دارند که مشکلاتی را برای فعالیت‌های حل مسئله ایجاد کنند. درنتیجه هر اسباب بازی به نحوی یکی از مهارت های کودکان را توسعه می دهد.

بازی با اسباب بازی ها می تواند پایه و اساس خواندن، نوشتن، استدلال ریاضی، تعامل اجتماعی و خلاقیت باشد. کودکانی که در طول زمان بازی موفقیت را تجربه می‌کنند، می‌خواهند این تجربه را تکرار کنند، و همچنین می‌خواهند در فرصت بعدی خود برای بازی با چالش جدید یا سخت‌تری روبرو شوند. سگاتی، دو پل و کیز (2003) در مقاله خود در مجله انجمن ملی آموزش کودکان خردسال، نوشتند که کودکان با اسباب بازی ها نوآوری می کنند و این نوآوری ها نشانه هایی هستند که کودکان در حال یادگیری استفاده از مهارت های فکری خود هستند. تجارب در فعالیت‌های حل مسئله به کودکان کمک می‌کند حس کنجکاوی و صبر را همراه با مهارت‌های فکری مانند انعطاف‌پذیری و درک علت و معلول رشد دهند. آنها یاد می گیرند که برای رسیدن به یک هدف کار کنند و به توانایی خود برای رسیدن به یک راه حل اطمینان پیدا می کنند. آنها خاطرنشان کردند که مواد مورد استفاده در فعالیت‌های حل مسئله، کودکان را تشویق می‌کند تا کاوش کنند، فرصت‌هایی را برای یافتن روابط علت و معلولی ساده فراهم می‌کنند، و تجربیاتی بی‌پایان برای انتخاب و تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند.

ویژگی های اسباب بازی های آموزشی

 

از میان متداول‌ترین اسباب‌بازی‌های آموزشی، چند مورد توسط محققان با استفاده از معیارهای زیر که در توسعه مهارت‌های حل مسئله مؤثرتر هستند، انتخاب شدند و این معیار ها عبارتند از:

  • ایمن، بادوام و جذاب است
  • از نظر توسعه مناسب است
  • کاربرد متنوعی دارد
  • کاوش و آزمایش را تشویق می کند
  • تفکر اصلی را تحریک می کند

    نتیجه

    اسباب‌بازی‌ها بخش مهمی از آموزش هستند، اسباب‌بازی‌ها به‌عنوان ابزار آموزشی، پتانسیل افزایش یادگیری در میان یادگیرندگان جوان را دارد و ممکن است به رشد سایر مهارت‌های شناختی کمک کنند. این مطالعه راه را برای معلمان هموار می کند تا دروس را با استفاده از اسباب بازی ها به عنوان ابزاری در هدف قرار دادن اجزای مختلف مهارت های حل مسئله طراحی کنند. این یک طرح آموزشی مؤثر ارائه می دهد که معلمان ممکن است به عنوان راهنمایی در برنامه ریزی درس خود و آماده سازی محیط کودکان تطبیق دهند. این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند که استفاده از اسباب‌بازی‌ها به‌عنوان ابزار آموزشی در رشد مهارت‌های حل مسئله در کودکان پیش‌دبستانی و سایر مؤثر است. علاوه بر این، بینش‌هایی را برای مدافعان دوران کودکی فراهم می‌کند تا احتمالات بسیاری از اسباب‌بازی‌ها را به عنوان یک ابزار آموزشی کشف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =