بازی و سرگرمی کودک

چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم میشود + راهکار های افزایش سرعت ماشین

چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم میشود + راهکار های افزایش سرعت ماشین

سرعت ماشین‌ اسباب بازی معمولاً با آنچه که انتظار داریم همخوانی ندارد ولی خوشبختانه می‌توان با چند تغییر کوچک، سرعت ماشین را افزایش داد و هیجان و لذت بیشتری در زمان استفاده از آن‌ها تجربه کرد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به سؤال چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم میشود پاسخ دهیم و چند ترفند و راهکار خوب برای اینکار پیشنهاد کنیم.

انواع ماشین های اسباب بازی از نظر روش حرکت :

انواع ماشین های اسباب بازی از نظر روش حرکت :

ماشین های اسباب بازی از روش های متفاوتی برای حرکت استفاده می کنند که در ادامه به معرفی انواع آن می پردازیم:

ماشین های دستی

ساده ترین مدل ماشین های اسباب بازی آن دسته از ماشین هایی هستند که بدون نیاز به نیروی محرکه الکتریکی و باتری، موتور قدرتی حرکت میکنند. حرکت این ماشین ها به وسیله ی نیرویی از طرف کودکان است. سرعت این ماشین های به نیرویی که کودک منتقل میکند بستگی دارد به طوری که هر چه نیرو بیشتر و سطح یکنواخت تر باشد سرعت بیشتر خواهد بود.

ماکت های کلکسیونی نیز از این نوع ماشین ها هستند ولی طراحی چشمگیر و خاص تری دارند. آنها معمولا از جنس فلز هستند که به همین دلیل سرعت پایین تری نسبت به کاشین های پلاستیکی دارند.

ماشین تصادفی یا عقب کش

ماشین تصادفی یا عقب کش

مدل های کمی پیشرفته تر در ساختار خود دارای موتور قدرتی هستند که باعث می شود هنگامی که کودک ماشین اسباب بازی را به عقب میکشد، پس از رها کردن آن ماشین با آزاد سازی انرژی به طرف جلو حرکت کند. این بازی باعث تقویت انگشتان دست کودکان می شود و مهارت حل مسئله ی او را نیز بهبود می بخشد.

آشنایی با ماشین کنترلی (Control car )

دیگر مدل های پرطرفدار ماشین های اسباب بازی، ماشین‌های کنترلی یا ماشین‌های آرسی هستند. ماشین‌های کنترلی ابزارهای فوق العاده ای برای تخلیه هیجان به حساب می آیند. این ماشین ها به کمک نیروی محرکه الکتریکی حرکت میکنند و به باتری نیاز دارند.

در دست گرفتن هدایت و کنترل ماشین می تواند برای کودکان بسیار هیجان انگیز باشد. ماشین های کنترلی به وسیله ی فرمان های سیم دار یا بدون سیم از راه دور کنترل می شوند. از این رو هر نوع آسیبی در سیم و اختلالی در روند ارسال، انتقال و دریافت پیام کنترل باعث مشکل در حرکت ماشین میشود. ساختار این نوع ماشین از دیگر ماشین های اسباب بازی پیچیده تر است ولی کودک میتواند به راحتی کار با آن را یاد بگیرد.

ماشین های کنترلی به دلیل داشتن فناوری پیشرفته تر نسبت به ماشین های اسباب بازی ساده گران تر هستند. برای مثال قیمت ماشین مک کویین از قیمت ماشین کنترلی مک کوئین بیشتر است.

چرا به مرور سرعت ماشین‌ اسباب بازی کم میشود؟

چرا به مرور سرعت ماشین‌ اسباب بازی کم میشود؟

با گذر زمان ممکن است سرعت ماشین های اسباب بازی کم شوند که این موضوع میتواند ناشی از دلایل مختلف باشد. یکی از دلایلی که ممکن است باعث کاهش سرعت ماشین اسباب بازی شود، آسیب دیدن چرخ های ماشین است.

یکی دیگر از بهترین راهکار افزایش سرعت ماشین اسباب بازی این است که بر روی سطوح صاف مانند سرامیک خیلی ماشین بازی کنید، زیرا در زمان حرکت ماشین روی فرش فشار زیادی به دنده ها وارد می شود. همچنین سرعت این ماشین ها بر روی سطوح صاف به مراتب بیشتر از سرعت آنها بر روی فرش و سطوح ناهموار است.

راهکار های افزایش سرعت ماشین‌ اسباب بازی

راهکار های افزایش سرعت ماشین‌ اسباب بازی

در ماشین های کنترلی کم شدن سرعت ممکن است ناشی از استفاده طولانی مدت از باتری آن باشد. هر چقدر هم ماشین کنترلی از کیفیت بالایی برخوردار باشد وقتی که فشار زیادی که به باتری آن وارد می شود، از عمر باتری می کاهد یا باتری زودتر از حالت عادی خالی می کند. که در این صورت اگر باتری آن را عوض کنید درست خواهد شد.

اگر در زمانی که باتری جدید را جایگزین کردید ولی همچنان سرعت ماشین نسبت به روز اول خودش کمتر بود، آنگاه افزایش سرعت ماشین کنترلی با تعویض چرخ‌ها امکان پذیر خواهد بود.

تعویض موتور ماشین کنترلی برای افزایش سرعت نیز یکی از کاربردی ترین راه ها محسوب میشود. همچنین در نظر داشته باشید از آنجایی که فرمان ماشین کنترلی به صورت بی سیم و از راه دور کار می کند، ممکن است اختلال هایی که در اثر ضربه یا کارکرد طولانی با باتری کم پیش آمده است روی سرعت ماشین های اسباب بازی اثر داشته باشد و کارکرد کنترل را ضعیف کرده باشد.

ماشین های کنترلی با نیروی محرکه

گاهی ممکن است مشکل از آنتن گیرنده باشد که بیشتر در کنترل های سیم دار این اتفاق رخ می دهد. ممکن است قسمتی از سیم روپوش نداشته نباشد و خمیدگی های زیاد در آن قسمت موجوب پارگی درونی سیم شده باشد. بنابراین هیچ وقت سیم کنترل را تحت فشار زیاد قرار ندهید و آن را نکشید. معمولا این سیم ها حساس هستند و بر اثر کشیدگی و ضربه های پی در پی آسیب می بینند.

زمانی که ماشین کنترلی با نیروی دست حرکت داده می شوند، فشاری به چرخ دنده های آن وارد می شود که بیشتر از حد فشار کنترل است و این موضوع می تواند باعث خرابی ماشین کنترلی شود.

معمولا کودکان دوست دارند همانطور که در دنیای واقعی سوار ماشین ها می شوند، بر ماشین های کنترلی نیز سوار شوند. نشستن بر روی ماشین های اسباب بازی به شدت به آن ها آسیب وارد می کند و ممکن است قطعات ماشین به طور کامل بشکند.

ماشین های کنترلی با نیروی محرکه پایین خود، قدرت حرکت کودکان را ندارند و برای چنین کارکردی نیز طراحی نشده اند، پس توصیه می کنیم این نکات را به فرزندان خود آموزش دهید.

همچنین سرعت پایین ماشین های کنترلی ممکن است در اثر آسیب دیدگی نباشد، برای مثال زمانی که ماشین در جهت سربالایی حرکت می کند شاهد کاهش سرعت آن خواهیم بود.

علاوه بر این حرکت بر روی سطوحی مثل فرش به دلیل اصطحکاک بالا باعث کاهش سرعت ماشین بازی یا حتی توقف آن می شود. پس در حالت کلی بهتر است روی سطوح یکنواخت مانند سرامیک و بدون سربالایی ماشین بازی کنید .

در هنگام خرید هر نوع ماشین اسباب بازی باید به تمامی نکات گفته شده توجه کنید. برای داشتن اطلاعات کافی برای خرید ماشین کنترلی می توانید به سایت نیما پروداکت مراجعه نمایید. در این سایت شما میتوانید علاوه بر سفارش انواع اسباب بازی های اورجینال و باکیفیت، از اطلاعاتی که در مورد آن اسباب بازی ها گذاشته می شود نیز استفاده کنید.

افزایش سرعت ماشین های قدرتی یا عقب کش:

طراحی این ماشین های جالب به گونه ای است که انرژی در چرخ دنده ها و دیگر قطعات ذخیره و سپس آزاد میکنند. برخلاف ماشین های اسباب بازی ساده این مدل روی سطوحی مانند فرش به خوبی عمل نمیکند.

در ماشین های قدرتی یا عقب کش با گذشت زمان چرخ دنده ها فرسوده می شوند و توان روز اول را نخواهند داشت.  بنابراین بهتر است به فرزندان خود بیاموزید که هنگام بازی ماشین را با قدرت زیادی به عقب نکشند و آن را زودتر رها کنند تا فشار زیادی به چرخ نده های ماشین وارد نشود.

افزایش سرعت ماشین های ساده:

ماشین های ساده معمولا دارای ساختار بسیار ساده ای هستند. آنها از چهار چرخ، یک کفی و سقف تشکیل شده اند البته بعضی از این ماشین ها به عنوان ماکت ماشین هستند که طراحی خاص و زیبایی دارند. جنس بدنه ی ماکت ها غالبا از جنس فلز است و سنگین بودن این ماشین ها باعث سرعت کم آنها می شود.

وزن ماشین های اسباب بازی باید به اندازه مناسب و برنامه ریزی طراحی شده باشد. بازی با این ماشین ها یاعث تقویت عضلات دست کودکان می شود زیرا این مدل ماشین های اسباب بازی با حرکت دست جابه جا می شوند. حرکت این ماشین ها با دست میتواند برای بچه ها جالب باشد و مدت زمان زیادی آن ها را سرگرم کند و در کنار آن به رشد مهارت های حرکتی کودک نیز منجر شود.

حرکت این ماشین ها روی فرش بهتر است زیرا کودک انرژی بیشتری برای حرکت دادن آن صرف می کند و از این نظر  میواند نوعی ورزش برای او محسوب شود.

برای خرید ماشین اسباب بازی به سایت نیما پروداکت مراجعه کرده و در بین گزینه های جذابی که از طرح و رنگ ها وجود دارد، انتخاب خود را نهایی کنید.

چطور سرعت ماشین شارژی را افزایش دهیم؟

  • افزایش سرعت با کاهش وزن ماشین
  • جایگزینی موتور قوی تر برای ماشین شارژی
  • تعویض تایر ماشین شارژی
  • استفاده از بلبرینگ برای روان تر شدن چرخ ها

بهترین سایت خرید اینترنتی ماشین اسباب بازی

اگر قصد دارید در زندگی خود خرید اسباب بازی رضایت بخشی را تجربه کنید، بازدید از فروشگاه نیما پروداکت را از دست ندهید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت نیما پروداکت ازانواع ماشین های اسباب بازی دیدن کنید و متناسب با سن و علاقه کودک خود از میان هزاران کالای موجود، ماشین دلخواه و مناسب او را انتخاب کرده و خریداری کنید و اسباب بازی خود را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

در این فروشگاه در عین دریافت با کیفیت ترین اسباب بازی، با مناسب ترین قیمت ماشین بازی مواجه می شوید.

و در پایان…

در این مقاله سعی کردیم به سؤال چرا به مرور سرعت ماشین اسباب بازی کم میشود؟ پاسخ دهیم. استفاده از راهکارهای ارائه شده در کنار هم و تجربه کردن راه های مختلف به شما کمک می‌کند تا سرعت ماشین اسباب بازی خود را به حداکثر برسانید.

اگر طرفدار هیجان و سرعت هستید می‌توانید همین حالا از فروشگاه اسباب بازی نیما پروداکت علاوه بر خرید ماشین کنترلی آفرود انواع ماشین های سرعتی با قابلیت‌های جذاب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =