بازی و سرگرمی کودک

از عروسک باربی چه می‌دانید؟حقایق عجیب از عروسک باربی

حقایق عجیب از عروسک باربی

حقایق عجیب از عروسک باربی برای هر شخصی جالب و هیجان انگیز است، زیرا این عروسک در طی سال‌ها تبدیل به محبوب ترین عروسک در میان کودکان و حتی بزرگسالان شده است که حداقل یکی از این عروسک را در اتاق دختر بچه‌ها یافت می‌شود. والدین هنگام خرید عروسک دخترانه اولین گزینه‌ای که به ذهنشان خطور می‌کند، عروسک باربی است.

یکی از حقایق عجیب از عروسک باربی این است که امروزه این عروسک فقط برای دختران نیست و حتی پسر بچه‌ها نیز می‌توانند نسخه پسر این عروسک که اسمش کن است را داشته باشند. این عروسک‌ها امروزه در شکل ، رنگ و مدل موهای مختلف عرضه می‌شوند.

تاریخچه عروسک باربی

تاریخچه عروسک باربی

عروسک باربی برای اولین بار توسط شخصی به نام روث هندلر، همسر الیوت هندلر، موسس شرکت اسباب‌بازی ماتل طراحی و ساخته شد. او متوجه شد که دخترشان باربارا همیشه در حال بازی با عروسک‌های بچه است زیرا هیچ عروسک بزرگسالی در بازار وجود ندارد. در سفری به آلمان، او به صورت اتفاقی عروسکی با ظاهر بزرگسال را دید که توجه‌اش را به شدت به خود جلب کرد و در فکر اختراع عروسکی جدید افتاد. او پس از بازگشت این ایده را به همسرش داد و عروسک بزرگسالی به نام باربی را به نام دخترش باربارا طراحی کرد.

امروزه حتی با گذشت بیشتر از نیم قرن از اختراع عروسک باربی توسط روث هندلر، این عروسک هنوز جزء پر فروش ترین و محبوب ترین عروسک‌های بازار است. شرکت‌ها و کمپانی‌های سازنده نیز هر ساله عروسک‌های جدید و منحصر به فردی را روانه بازار می‌کنند تا کودکان هیچوقت از این عروسک جذاب خسته نشوند. به دلیل وجود ویژگی‌های جذاب و توسعه این عروسک‌ها، خرید عروسک باربی بسیار بیشتر از قبل شده به طوری که در اتاق هر دختر بچه‌ای می‌توانیم یک عروسک باربی پیدا کنیم.

ویژگی‌های عروسک باربی

ویژگی‌های عروسک باربی

باربی‌ها انواع مختلفی دارند. آنها گاهی در نقش آشپز ، گاهی در نقش مادر دلسوز و مهربان و یا پزشکی سخت کوش هستند. وجود همین نقش‌های مختلف تبدیل به یکی از ویژگی‌های بارز باربی‌ها شده است.

قابلیت تعویض لباس نیز از ویژگی‌های دیگر باربی است. شما در صورت نیاز می‌توانید لباس عروسک خود را عوض کنید و لباسی جدید را برای او انتخاب کنید. هرچند باربی‌ها مانند عروسک‌های پولیشی نرم و قابل آغوش گرفتن نیستند و به همین دلیل برای کودکانی که دوست دارند عروسک خود را بغل کنند، خرید عروسک پولیشی را پیشنهاد می‌دهیم.

چهره باربی

چهره باربی و نوع طراحی و ساخت آن کمی با واقعیت فاصله دارد و در آن کمی اغراق صورت گرفته است. او دارای چهره ای با موهای بلوند و طلایی، گردنی باریک، چشمانی درشت و آبی و چهره ای شاداب است. شاید این خصوصیات کمی از واقعیت فاصله داشته باشند اما همین چهره شاداب و خندان است که روحیه و انرژی کودکان را بالا نگه می‌دارد.

لباس باربی

یکی از حقایق عجیب از عروسک باربی وجود لباس‌های اشرافی و متنوع است. لباس‌های باربی معمولاً زیبا،خوش دوخت و دارای رنگی شاد هستند به طوری که باربی در میان عروسک‌های بازار بیشترین تنوع لباس هستند. لباس باربی‌ها معمولاً بسیار تجملاتی و شیک هستند.

لوازم همراه

معمولا همراه با عروسک‌های باربی ستی کامل از لوازم آرایش یا لباس وجود دارد. برای مثال هنگام خرید عروسک باربی حامله، لباس اضافه برای نوزاد و باربی وجود دارد. ست لوازم آرایش آنها معمولا کامل است و شما را نسبت به لوازم آرایش دیگر بی نیاز می‌کند.

حقایق جالب راجب عروسک باربی

حقایق جالب راجب عروسک باربی

1-  نام کامل باربی؛ باربارا میلیسنت رابرتز است.

2-  یکی از حقایق عجیب از عروسک باربی این است که اولین عروسک باربی حدود پنج سال دوام آورد و خراب نشد.

3-  باربی یک اسفند ماهی است و تاریخ تولد او به طور دقیق نهم مارس 1959 است.

4-  او متولد شهر ویلو در ویسکانسین است.

5- کن که نام کاملش کن کارلسون است، از باربی حدود دو سال و دو روز کوچکتر است و تاریخ تولد او یازدهم مارس 1961 است.

6- از حقایق عجیب عروسک باربی می‌توان به اختصاص یک رنگ مختص برای او اشاره کرد. که رنگ صورتی باربی شماره 219 نام دارد.

7- باربی هیچوقت به طور رسمی ازدواج نکرد.

8- خانواده باربی یک خانواده نسبتاً بزرگ است. تعداد اعضای خانواده او 7 نفر است با نام ‌های، اسکیپر، چلسی، توتی، تاد، استیسی، کریسی و کلی هستند.  همچنین دو دو دختر خاله به نام‌های فرانسی و جیزی است.

9- یکی از حقایق عجیب از عروسک باربی این است که برخلاف انتظار همه حیوان خانگی او سگ یا گربه نبود بلکه یک اسب به نام دنسر بود که به معنای رقاص است.

10- در سال 2004 او رابطه خودش را با کن به اتمام رساند و با مردی اهل استرالیا به نام بلانی آشنا شد. هرچند رابطه این دو نیز بیشتر از هفت سال طول نکشید و سرانجام در سال 2011 رابطه خود را مجدداً با کن شروع کرد.

مجموعه فیلم‌های باربی

مجموعه فیلم‌های باربی

در چند سال اخیر از شخصیت باربی به دلیل محبوبیتش، فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی ساخته شد. که در لیست زیر به محبوب ترین انیمیشن‌های باربی اشاره خواهیم ‌کنیم.

باربی در نقش راپونزل

این انیمیشن که در سال 2002 ساخته شده بر اساس داستان اورجینال راپونزل ساخته شده که اینبار باربی نقش شخصیت معروف راپونزل را بازی می‌کند که توسط نامادری خود در برجی زندانی شده است.

باربی و راز پری

داستان زندگی پری‌ها در دنیای انسان‌ها را روایت می‌کند. کن مفقود می‌شود و باربی نیز با کمک پری‌ها به دنبال راهی برای پیدا کردن کن میگیرد که …

باربی در نقش شاهزاده و فقیر

باربی در نقش شاهزاده و فقیر

انیمیشنی دیگر از باربی است که در سال 2004 ساخته شد و در زمان خود بسیار پرطرفدار بود. در این انیمیشن باربی در نقش هر دو شخصیت بازی می‌کند. پرنسس آنلیز و اریکا به طور تصادفی یکدیگر را دیدند و دوستی خود را از همان لحظه آغاز کردند که در ادامه پستی و بلندی‌های بر سر راهشان می‌آید.

باربی و جادوی پگاسوس

این انیمیشن با اینکه سال 2005 ساخته شده جز بهترین انیمیشن‌های باربی است. پرنسس آنیکا اسکیت سواری است که شخصیتی به نام ونلاک به او و خانواده‌اش حمله می‌کند و … .

باربی و راز پری

داستان زندگی پری‌ها در دنیای انسان‌ها را روایت می‌کند. کن مفقود می‌شود و باربی نیز با کمک پری‌ها به دنبال راهی برای پیدا کردن کن میگیرد که … .

باربی و دسته جاسوسی

باربی و دوستانش ژیمناست‌کار هستند که به عنوان ماموران مخفی استخدام می‌شوند تا با کمک همدیگر دزد جواهرت را پیدا کنند و به همه ثابت کنند که در پیدا کردن دزد‌ها و جاسوسی مهارت بالایی دارند.

باربی: شهر بزرگ و رویای‌های بزرگ

جدید ترین فیلم باربی است که در آن باربی به نیویورک سفر می‌کند تا با بروکلین باربی ملاقات کند. آنها با هم دوست صمیمی می‌شوند و با هم شهر نیویورک را می‌گردند. و در مسابقه خوانندگی شرکت می‌کنند و … .

از کجا عروسک باربی بخریم؟

فروشگاه نیماپروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین عروسک اسباب بازی دارد، علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

عروسک‌های باربی بسیار پرطرفدار هستند و دلیل این محبوبیت شباهت زیاد باربی به افراد بزرگسال و چهره‌ی جذابش برای دختر بچه‌ها است. باربی در طول زمان فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. از حقایق از عروسک باربی می‌توان به وجود یک خانواده هفت نفره و داشتن تاریخ تولد دقیق و همچنین دارا بودن ست لباس‌های فراوان اشاره کرد. همین جزئیات کوچک در قیمت عروسک باربی تاثیر می‌گذارند و سبب شده تا انواع عروسک باربی با قیمت‌های مختلف ساخته و عرضه شود.

اگر کودک شما نیز عاشق بازی با عروسک است؛ بهترین انتخاب برای او باربی است تا ساعت‌ها سرگرم بازی با باربی شود و در دنیای خیالی باربی‌ها زندگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =