بازی و سرگرمی کودک

انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی کودکان | جدیدترین مدل های 2022

انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی کودکان

معرفی انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی که نقش مهمی در دوران کودکی برای بسیاری از ما داشته‌‎اند. وقتی صحبت از دختر بچه‌ها به میان می‌آید، پدر و مادر ها دوست دارند انواع عروسک‌های دخترانه مانند باربی را به آن‌ها هدیه دهند.

عروسک ها راهی برای بیان شخصیت و تخیل کودک هستند. آنها یک بوم خالی برای بچه‌ها فراهم می‌کنند تا هر داستانی را که می‌خواهند بدون هیچ محدودیتی بسازند. برای برخی از بچه‌ها نیز، عروسک‌ها راهی برای پردازش و درک دنیای اطرافشان هستند.

معمولاً عروسک‌هایی که جنس نرم و لطیف دارند بهترین گزینه برای دختران هستند تا بتوانند آنها را بغل کنند و هنگام بازی احساس خوبی داشته باشند. همچنین عروسک‌هایی مانند عروسک‌های نوزاد که احساساتی مانند نیاز به مراقبت و دوست داشتن را در دختران بوجود می‌آورند، بسیار محبوب هستند زیرا حس مادر بودن را به آنها انتقال می‌دهند.

تاثیرات بازی با عروسک های دخترانه

تاثیرات بازی با انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی

مهارت های اجتماعی

بازی با عروسک‌ها مهارت‌های اجتماعی را که در سال‌های اولیه رشد کودک به دست می آورد، تقویت می کنند. بازی با انواع عروسک دخترانه مانند عروسک‌های سخنگو باعث می‌شود تا یاد بگیرند که چگونه با مهربانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند.همچنین با مراقبت از یک عروسک، آنها یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر مراقبت کنند.

احساس مسئولیت

با یادگیری مهارت‌های اجتماعی مهم در سنین پایین، کودکان مسئولیت پذیری را نیز یاد می گیرند. آنها با بازی کردن با عروسک ها مراقبت از آنها را یاد می گیرند. یادگیری این مهارت می تواند به کودکان کمک کند تا مراقبت از حیوانات خانگی خود را بیاموزند، یا خواهر و برادر بزرگتر به راحتی درک کنند که چگونه از خواهر و برادر کوچکتر خود مراقبت کنند.

همدلی و مهربانی

یکی دیگر از مهارت‌های اجتماعی مهمی که کودکان هنگام بازی با عروسک‌ها یاد می گیرند، نحوه پردازش احساساتی مانند همدلی و شفقت است. درست همانطور که مراقبت از عروسک آنها مسئولیت پذیری را آموزش می‌دهد، به آنها می آموزد که با اطرافیان خود همدردی کنند و باعث می‌شود که به عنوان افرادی دلسوز بزرگ شوند.

تقویت صحبت کردن

تقویت صحبت کردن

بچه ها با بازی با عروسک ها و همچنین دوستانشان با موقعیت های جدید و منحصر به فردی برای بازی‌های خود مواجه می شوند. برقراری ارتباط بین یکدیگر می تواند دایره لغات آنها را با پرکردن زبان عملی تقویت کند. با برقراری ارتباط از این طریق با دوستان خود، کودکان بینشی نسبت به روال‌های خانه پیدا می‌کنند که ممکن است با روتین‌های خودشان متفاوت باشد. به این ترتیب آنها دنیای اطراف خود را کشف می کنند.

کنار آمدن با عواطف خود

وقتی کودک عروسک یا حیوان عروسکی را با محبت نوازش می‌کند یا موهای آن را شانه می‌ زند، نه تنها زیباست، بلکه به او کمک می‌کند تا با احساسات عاطفی بزرگ کنار بیاید. محققان بر این باورند که بازی کردن با عروسک ها باعث میشود تا کودکان یادبگیرند که چگونه با آرام کردن عروسک‌هایشان خود را آرام کنند.

افزایش قدرت خیال پردازی

بازی با عروسک ها به تخیل زیادی نیاز دارد. وقتی یک عروسک به فرزندتان می دهید، بلافاصله شروع به فکر کردن راجب همه احتمالات مربوط به آن می کند. آیا این عروسک نوزادی خواهد بود که باید از او مراقبت کرد؟ آیا دوستی برای بازی کردن خواهد بود؟ و بی شمار سوال هایی که کودک شما هنگام بازی به ذهنش خطور می کند.

آیا پسر بچه‌‌ها هم می‌توانند با عروسک‌ های دخترانه بازی کنند؟

آیا پسر بچه‌‌ها هم می‌توانند با عروسک‌ های دخترانه بازی کنند؟

 اگر پسر بچه خود را دیدید که در حال بازی کردن با عروسک است، بگذارید او کاوش کند! لازم نیست اتاق و راهروهای جداگانه ای در خانه برای اسباب بازی‌های پسرانه و دخترانه داشته باشید. بازی کردن به صورت آزاد فرصتی برای کودکان است تا از تخیلات خود استفاده کنند. به هر یک از کودکان نوپا اجازه دهید تا در معرض انواع اسباب‌بازی‌ها قرار بگیرند، این کار می‌تواند به آنها کمک کند تا علایق خود را توسعه دهند و راه‌های جدید بازی و تفکر را کشف کنند.

بنابراین اگر پسر شما برای مثال با یک عروسک بازی می کند، می تواند به او کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه شخصی مهربان باشد و از خواهر کوچک‌تر خود و حتی وسایلش مراقبت بیشتری کند. اگر دختر شما با قطار یا کامیون بازی می کند، می تواند درهایی را برای خلاقیت او باز کند و با موضوعات جدیدتری آشنا شود.

اغلب اوقات بازی به صورت آزادانه فرصتی برای کودکان است تا به طرق مختلف خود را ابراز کنند و حتی ممکن است به آنها کمک کند تا به بزرگسالانی دلسوز و مهربان تبدیل شوند. پس اگر پسر بچه شما نسبت به عروسک های دخترانه علاقه‌ای نشان داد جلوی او را نگیرید و بگذارید خودش تفاوت‌ها را متوجه شود.

پرطرفدار ترین عروسک های دخترانه

باربی، پرطرفدار ترین عروسک دنیا

شاید در بین انواع عروسک دخترانه، عروسک باربی از همه پرطرفدارتر و مشهورتر باشد. کسی که پشت اختراع باربی، روث هندلر، همسر الیوت هندلر، موسس شرکت اسباب‌بازی ماتل بود.

او متوجه شد که دختر کوچکشان باربارا همیشه با عروسک‌های بچه بازی می‌کند، زیرا هیچ عروسک بزرگسالی در بازار وجود ندارد. در سفری به آلمان، او عروسکی با ظاهر بزرگسال را دید که توجه‌اش را به خود جلب کرد. او پس از بازگشت این ایده را به همسرش داد و عروسک بزرگسالی به نام باربی را به نام دخترش باربارا طراحی کرد.

حتی با گذشت حدود 63 سال از ساخته شدن اولین باربی، این عروسک هنوز جز پر طرفدارترین عروسک‌های بازار است. در طی این سال ها شرکت هایی مانند دفا با توجه به تغییر نسل و افزایش هوش و ذکاوت کودکان با طراحی عروسک‌های مختلف توانستند انواع باربی ها را تولید کنند تا پاسخگوی نیاز بازار های جهانی باشند.

باربی هایی مانند، باربی فرشته بالدار، باربی همراه با دوچرخه, باربی حامله و … از جمله محصولات تولیده شده هستند. شما می‌توانید برای خرید عروسک باربی  در مدل های متنوع از جمله خرید باربی حامله به فروشگاه نیما پروداکت مراجعه کنید.

عروسک بیبی بورن

کودکان خصوصا دختر بچه‌ها علاقه بسیار زیادی به عروسک دارند که با آن حس یک مادر دلسوز و فداکار را تجربه خواهند کرد. بعضی از این محصولات قابلیت شست شو دارند و ضد آب هستند و در صورت آلوده شدن شما می توایند آن‌ها را دوباره شسته و تحویل کودک خود دهید. عروسک های بیبی بورن باتوجه به اینکه دارای ویژگی هایی مانند توانایی باز و بسته کردن چشم ، توانایی شیر خوردن و توانایی دستشویی کردن هستند یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن به دختر ‌بچه‌ها هستند.

عروسک سخنگو

عروسک‌های سخنگو یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین عروسک های بازار هستند. زیرا این عروسک‌ها می‌توانند در هنگام حرف زدن لب هایشان را به صورت طبیعی و متناسب با کلمات باز و بسته کنند و کلمات را به خوبی ادا کنند. این ویژگی مهم علاوه اینکه به کودک شما را ساعت‌ها سرگرو بازی می‌کند ، در یادگیری مهارت‌اجتماعی و نحوه برخورد با همسن و سالان خود نیز به او کمک می کند و تبدیل به دوست خوب کودک شما می‌شود. از بهترین عروسک‌های سخنگو نیز میتوان به عروسک تام سخنگو و عسل سخنگو اشاره کرد.

انواع عروسک دخترانه از نظر سن

انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی از نظر سن

عروسک‌ها جز اسباب بازی هایی هستند که سن و سال نمی‌شناسند. با این حال اگر میخواهید برای کودک دو تا چها رساله خود عروسکی تهیه کنید، عروسک‌هایی که دارای اشیای تیز و یا کوچک نیستند، مانند عروسک های بیبی بورن و پولیشی که حس مادرانه را به کودک شما می‌دهند بهترین گزینه هستند.

برای کودکان چهار تا شش سال نیز در بین انواع عروسک های دخترانه‌ موجود در بازار ، عروسک‌های سخنگو که مهارت‌گفتاری و شنیداری کودک شما را تقویت می‌کنند، انتخاب‌های خوبی هستند.

برای سنین بالای شش سال هم عروسک‌های پولیشی که ارتفاع بلندی دارند انتخاب های خوبی هستند. این محصولات بیشتر جنبه‌‌ی فانتزی و مناسبتی دارند و در رویداد‌هایی مانند تولد و ولنتاین می‌توانید به کودک و یا همسر خود هدیه دهید.

بهترین برند‌های عروسک دخترانه

از بهترین برند‌های عروسک دخترانه می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم :

Happy Family – هپی فمیلی

Lol Surprise – ال او ال سوپرایز

Lovely Baby – لاولی بیبی

Defa – دفا

Sweet Baby – سوییت بیبی

انواع عروسک دخترانه برای سرگرمی را از کجا بخریم؟

برای خرید عروسک دخترانه می‌توانید به فروشگاه اسباب بازی نیماپروداکت که سابقه درخشانی در تامین اسباب بازی و  انواع عروسک دخترانه دارد مراجعه فرمایید . نیماپروداکت علاوه بر تضمین اصالت و بهداشتی بودن کالاها ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی کاملا اورجینال و سالم تهیه کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

عروسک ها با دوران و لحظات کودکی ما پیوندی جدا نشدنی دارند و حداقل در یکی از خاطرات کودکی ما ردپایی از عروسک ها وجود دارد. اما برای دختر بچه‌‌ها عروسک شاید چیزی بیشتر از اسباب بازی باشد.

 در دنیای دختران عروسک ها نقش یک دوست خوب ، یک خواهر و حتی نوزادی برای مادر کردن دارند. حتی در سنین بزرگسالی نیز بسیار از افراد عروسک‌های خود را نگه می‌دارند تا تداعی بخش خاطرات خوش و شیرین دوران کودکی آن ها باشد. شما نیز با هدیه دادن انواع عروسک دخترانه مانند باربی و عروسک‌های پولیشی میتوانید شادی را برای کودک دلبندتان به ارمغان بیاورید.

فروشگاه نیماپروداکت انواع مختلفی از عروسک های دخترانه با قیمت مناسب و کیفیت عالی موجود است. شما عزیزان میتوانید با توجه به سلیقه و روحیه کودک دلبند خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =