بازی و سرگرمی کودک

انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان 

انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان

انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان از بهترین وسایل بازی برای توسعه و رشد مهارت های کودک و ایجاد علاقه به کار های عمرانی و مهندسی در کودکان است.

جابه جایی مصالح ساختمانی به کمک ماشین های سنگین مثل کامیون و تراکتور و قرار دادن آجرها و قطعات ساختمان روی هم مهارت های حرکتی کودکان را تقویت می کند و تاثیر چشمگیری در بالا بردن دقت آن ها دارد. بسیاری از کودکان به خصوص پسران به چنین وسایل بازی علاقه زیادی نشان می دهند.

معمولاً آشنا کردن کودکان در سنین پایین با کار های فنی خطرناک است بنابراین نمیتوان ابزار واقعی در اختیار آن ها قرار دهیم. اما، این اسباب بازی ها کاملا مناسببرای کودکان سه سال به بالا طراحی شده‌اند و با خیال آسوده می توانند ساعت ها با آنها بازی کنند.

امروزه تنوع و کیفیت ساخت اسباب بازی ها بسیار ارتقا یافته است. به طوری که  برای کودکان با ظرافت های زیادی به نمونه واقعی خود شبیه است. انواع ماشین های سنگین از تراکتور و لودر گرفته تا کامیون های بتن ریز و بیل مکانیکی همگی به صورت ماشین های کوچولوی اسباب بازی با دقت و ظرافت زیاد ساخته شده اند و بسیار به شبیه به همتای واقعی خود هستند، به همین خاطر کودکان احساس داشتن یک ماشین سنگین واقعی را تجربه خواهند کرد.

انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان

اگر فرزند شما نیز عاشق مهندسی  و ساخت و ساز است، انواع اسباب بازی عمرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اسباب بازی ها علاوه بر سرگرم کردن کودک نقش مهمی در توسعه مهارت‌ها و رفتارهای اجتماعی او نیز دارند، از جمله یادگیری بهتر ، تقویت مهارت‌های حل مسئله، قدرت تحلیل و تفکر ، افزایش خلاقیت، ارضای احساس کنجکاوی آنها، کنترل هیجانات و  انعطاف‌پذیری و داشتن تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف و…

در این مقاله قصد داریم انواع اسباب بازی عمرانی که باعث رشد و شکوفایی  خلاقیت مهندس های آینده می شود را معرفی کنیم.

البته در ابتدا باید عرض کنم که این اسباب بازی ها صرفا برای کودکانی که به عمران و ساخت و ساز علاقه دارند نمی شود و آنها را مهندس نمی کند! بلکه باعث رشد مهارتهای فردی و اجتماعی آن ها می شود. پس بازی با آن ها به همه‌ی بچه ها پیشنهاد می‌شود نه فقط مهندس های کوچک !

معرفی انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان که باید داشته باشند:

تنوع گسترده ای از ماشین های سنگین کشاورزی و عمرانی را می‌توانید در دنیای  اسباب بازی نیما پروداکت مشاهده کنید.

برخی از آنها به صورت قدرتی و عقب کش هستند و کودکان با کشیدن آن‌ها روی زمین می توانند آن ها را حرکت دهند. بعضی دیگر از مدل های اسباب بازی های عمرانی به صورت ساختنی و لگو است که خلاقیت کودکان را بکار گرفته و به رشد ذهنی آن کمک می کند.

در بین اسباب بازی های عمرانی، ماشین های کنترلی نیز دیده می شوند. نحوه بازی و طرح های جذاب این ماشین ها برای کودکان بسیار هیجان انگیز است. بسیاری از کودکان علاقه دارند ماشین های سنگین با قابلیت کنترل از راه دور را نیز در بین انواع اسباب بازی عمرانی خود داشته باشند.

قطار اسباب بازی نیز در دسته اسباب بازی ماشین سنگین قرار می گیرد. سایر  اسباب بازی های ماشین سنگین شامل کامیون، وانت، تریلی، ماشین آتشنشانی، لودر، بیل مکانیکی و… می شود که با توجه به مقیاس و اندازه، قابلیت ها، جنس و رده سنی کودک به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

بنابراین اگر می خواهید یک اسباب بازی عمرانی برای کودک خود تهیه کنید باید ابتدا با انواع مختلف آن و ویژگی های هر کدام آشنا شوید تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

معرفی انواع اسباب بازی عمرانی که بچه مهندس ها باید داشته باشند:

تراکتور اسباب بازی  

ماشین های سنگین نقش های بسیار مهمی در ساخت و ساز ، عمرانی یا حتی جابجایی چیزهای مختلف دارند. این ماشین ها در شهرها و هم در روستا دیده می شوند.

معمولا کودکان، با تراکتورهای واقعی بر سر زمین های کشاورزی یا عملیات ساختمان سازی و… آشنا شدند و احتمالا اولین چیزی که نظر آنها را به خود جلب کرده است، چرخ های بزرگ ماشین تراکتور است.

تراکتور ها به دلیل بزرگی و ابهتشان بسیار برای کودکان هیجان انگیز هستند،  بکار رفتن رنگ های جسورانه در طراحی این ماشین ها و ایجاد صداهای بلند و منحصر به فرد نیز از عواملی است که باعث شده کودکان عاشق این ماشین عمرانی شوند.

همچنین بچه ها با مشاهده و درک این موضوع که تراکتورها در دنیای واقعی ، کارهای با ارزش و سازنده ای انجام می دهند و باعث پیشرفت یا آبادی یک منطقه می شوند، دوست دارند که با استفاده از آن ها دنیای کودکانه خود را مجهزتر کنند.

البته جالب است بدانید که بسیاری از اتفاقاتی که برای ما در زندگی روزمره رخ می‌دهد و به آن ها توجهی نداریم، برای کودکان اتفاقات جدید و هیجان انگیز است. اسباب بازی های عمرانی دیگری نیز وجود دارند که می توانید با توجه به رده سنی، علاقه و سلیقه‌ی کودک، به بچه مهندس خود هدیه دهید.

 اگر کودک شما از طرفداران پر و پا قرص  ماشین های اسباب بازی است و دوست دارد کلکسیونی از تمام آنها داشته باشد، فرصت خوبی است که کلکسیون او را با خرید ماشین های کشاورزی و عمرانی، تکمیل کنید.

همچنین میتوانید با خرید مجموعه ای از ماشین های سنگین مکانیکی مانند کامیون و لودر در کنار اسباب بازی تراکتور، درباره ساخت و سازهای دنیای واقعی به او آموزش دهید.

لودر اسباب بازی

لودر ها نوعی تراکتورهای بیل دار هستند که با نام های دیگری مانند تراکتور خاک بردار،  برف روب نیز شناخته شده‌اند. ماشین های لودر دارای یک بیل مکانیکی در قسمت جلویی خود هستند.

لودر ها بسته به نوع ماشین اسباب بازی قابلیت کنترل شدن از راه دور  را دارند و همچنین کودک می تواند در مخزن آن خاک، شن و ماسه یا برف واقعی بریزد و جا به جا کند یا در زمین حفره ای ایجاد کند و یا می تواند بار خود را به یک کامیون اسباب بازی منتقل کند.

کودکان هنگام بازی هر لحظه در حال کارگردانی و ساخت سناریوی جدید هستند. داستان هایی که کودکان با استفاده از اسباب بازی ها در ذهن خود می سازند، حس خودباوری را در آنها زنده می کند و این حس رضایت از خود، باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می شود.

این اسباب بازی های عمرانی همانند اغلب ماشین های اسباب بازی از جنس پلاستیک درجه یک و مقاوم هستند که ایمن بوده و  هیچ حساسیتی برای کودک شما ایجاد نمی کنند، همچنین قابلیت شستشو دارند که باعث می شود کودک با خیال راحت در هر جایی دوست دارد بتواند با ماشین خود بازی کند.

بیل مکانیکی اسباب بازی

بیل مکانیکی از ماشین آلات سنگینی است که نقش اصلی در ساخت و ساز، راه سازی ، عمرانی و مهندسی دارد. بیل مکانیکی کنترلی یک اسباب بازی فوق العاده مهیج و جذاب  برای بازی و سرگرمی کودکان است که به آنها این امکان را می دهد تا با استفاده از آن و بکارگیری قوه تخیل و خلاقیت به دنیای پر ماجرای خود سفر کنند.

کامیون اسباب بازی

کودکان مجذوب ماشین‌های بزرگی همچون کامیون هستند و عظمت آن‌ها را ستایش می‌کنند. آن‌ها در رویاهای خود فرمان پشت این ماشین‌های عظیم نشسته و به دور دنیا  سفر می‌کنند. یا با استفاده از این اسباب بازی های عمرانی مشغول ساخت قصر یا قلمرو خود می شوند.

کامیون یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های اسباب بازی است که استفاده از آن محدود به رده سنی خاصی نمی شود و  برای تمام کودکان مناسب است.بازی با انواع کامیون های اسباب بازی به کودکان کمک می‌کند، برای هدف خود تلاش و رویاهایشان را دنبال کنند و در زمان بازی، خود را در نقش یک راننده‌ی حرفه ای ماشین‌های سنگین ببیند.

اسباب بازی های ساختنی

اسباب بازی های ساختنی

اسباب بازی ساختنی از سری سرگرمی های مفید و جذابی به حساب می آیند  که تمامی کودکان دوست دارند حداقل یک بار تجربه بازی با آن را داشته باشند.

بازی های ساختنی در واقع در دسته اسباب بازی های فکری و آموزشی قرار می گیرد و یکی از پرطرفدارترین و بهترین اسباب بازی های عمرانی کودک نیز دانسته می شوند. یک اسباب بازی خوب، اسباب بازی است که قدرت سرگرم کردن و آموزش را همزمان داشته باشد از این رو بازی های فکری ساختنی از این مزیت برخوردارند.

کودکان هنگام بازی با این وسایل ساختنی کاملا آزاد و بدون هیچ قانون و مقرراتی و تنها با به کارگیری خلاقیت و الگو های ذهنی خود سرگرم می شوند. این امر باعث می شود که آنها یاد بگیرند که به طور مستقل فکر کنند و بر اساس آموزه ها و تجربیات خود، بهترین تصمیم بگیرند.

یکی از مزیت های بزرگ این اسباب بازی این است که حس جسارت و اعتماد به نفس فوق‌العاده ای را به کودکان می دهد تا ذهنیت و ایده های خود را با توجه به  اجزا و قطعاتی که در اختیار دارند به مرحله ی عمل برسانند.

و در نهایت…

چه کودک شما به عنوان یک مهندس حرفه ای کوچک از انواع اسباب بازی عمرانی استفاده کند و چه بخواهد برای اولین بار بازی با یکی از آن ها را تجربه کند، در این مجموعه اسباب بازی چیزی را پیدا خواهید کرد که برای او مناسب است.

از اسباب بازی های فکری جالب گرفته تا انواع ماشین سنگین کنترلی، در این مجموعه وجود دارد. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین انواع اسباب بازی عمرانی برای کودکان علاقه مند به‌ ساخت و ساز و مهندسی ، پرداختیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانید متناسب با خواسته‌ها و سطح مهارت کودک بهترین انتخاب را داشته  باشید.

شما می توانید همین حالا به سایت رسمی فروشگاه نیماپروداکت مراجعه کرده و پس از مشاهده انواع محصولات و انتخاب نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دو =