بازی و سرگرمی کودک

انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان + 5 مدل اسباب بازی

انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان

انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان از دسته بازی هایی هستند که اغلب برای دستیابی به یک هدف آموزشی مانند کمک به کودک در رشد یک مهارت مشخص یا آموزش به کودک در مورد مفهوم یا مفاهیم خاص در نظر گرفته شده اند. به طوری که در طی یک فرایند بازی و سرگرمی به طور کاملا غیر مستقیم کودک را در معرض تجربه و درک مفاهیم قرار می دهد.

انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان از سنین پایین با هدف آموزش مفاهیم ساده مثل نام حیوانات، میوه ها، رنگ ها، اشکال هندسی و … شروع می شوند و در ادامه می توانند مفاهیم پیچیده تر مثل مفاهیم نجوم، ریاضی، زیست یا موسیقی را به کودکان بیاموزند.

آموزش کودکان در بازی ها و مسیر زندگی یاد می گیرند و با گذشت زمان نتیجه ی این آموزش ها بیشتر در آینده و روابط اجتماعی او نشان داده می شود.

انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان

به طور کلی می توان گفت اسباب بازی هایی برای کودکان لازم و سودبخش هستند که تاثیر زیادی روی ذهن و بدن آن ها داشته باشد و همچنین به خاطر داشته باشید که هر چقدر کودک در طی بازی، ذهن و جسم خودش را درگیر کند چیزهایی زیادی یاد می‌گیرد و تجربه های مفیدی کسب می‌کند.

این اسباب بازی ها به کودک می آموزند که چطور از مهارت ها و توانایی های خود برای ساخت یک بنا یا حل مسائل مختلف استفاده کنند.

بنابراین استفاده از انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان راهی برای سرمایه گذاری روی آینده و تضمینی مطمئن برای موفقیت آن هاست که همین امر می تواند دلیل خوبی برای تشویق کودکان به کسب علم و دانش باشد.

5 مدل از انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان

اسباب بازی های آموزشی روز به روز طرفداران بیشتری در دنیای بازی پیدا می کنند که علت اصلی آن را می توان نگرانی والدین بابت رشد مهارت‌های مختلف کودکان دانست.

علاوه بر این اسباب بازی های آموزشی راهی عالی برای وقت گذرانی کودکان است، چراکه آنها می توانند از طریق بازی یاد بگیرند. در اینجا به معرفی 5 دسته از انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان می پردازیم که می توانند نسل های آینده ما را هوشیار تر و توانمند تر کنند.

اسباب بازی های ساختنی

درباره اسباب بازی های ساختنی فواید استفاده از آن

اجازه دهید بچه ها با انواع مختلف اسباب بازی یا هر چیزی که در اطرافشان پیدا می کنند، چیزهایی بسازند! در این بازی ها، بچه ها با استفاده از انواع مختلف اسباب بازی ها چیز جدیدی را خلق می کنند، آنها می توانند ساختمان های بزرگ و کوچک، برج ها، انواع وسایل نقلیه، حیوانات یا موجودات خیالی یا هر چیز دیگری را با بلاک ها بسازند. همه این بازی ها به کودک کمک می کند تا مهارت های حل مسئله خود را تقویت کنند و تفکر خلاقی داشته باشند.

کودکان علاوه بر داشتن یک مجموعه بلاک ساختنی خوب، باید انواع دیگری از اسباب بازی های ساختمانی را نیز در مجموعه بازی های خود داشته باشند.

مجموعه قطعاتی که به هم متصل می شوند، روی هم چیده می شوند یا مغناطیسی هستند، همه به عنوان اسباب بازی های ساختمانی به حساب می آیند.

از فواید مهم بازی با این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهارت های اولیه مهندسی
  • شکوفایی خلاقیت
  • مهارت حل مسئله
  • هماهنگی دست و چشم
  • تقویت مهارت ای حرکتی
  • توسعه مهارت های ذهنی
  • گسترش دایره لغات
  • توسعه ادراک بصری
  • آشنایی با مفاهیم پایه ریاضی

لگو یکی از بهترین انواع آن است.

اسباب بازی های علمی

اسباب بازی های علمی

بچه‌ها کنجکاو به دنیا می‌آیند، آنها مشتاق کشف چیز های جدید و نحوه عملکرد جهان هستند. زمانی که آنها با این مجموعه اسباب بازی های علمی و آموزشی سرگرم می شوند، مطمئناً علاقه آنها نیز به مسائل علمی افزایش می یابد.

میکروسکوپ اسباب بازی با قدرت بزرگنمایی مختلف به عنوان یک سرگرمی علمی مهیج برای کودکان و نوجوانان به شمار می آید. این ابزار کاربردی در قالب بازی و سرگرمی باعث شکوفایی استعداد و علاقه کودکان در زمینه علوم می‌شود و به رشد ذهن و مهارت کودکان کمک می‌کند.

تلسکوپ اسباب بازی نیز از محبوب ترین اسباب بازی های علمی است که متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان ساخته شده است. این اسباب بازی با قابلیت بزرگنمایی در اندازه‌های مختلف یک سرگرمی علمی و مهیج در زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای شگفت‌انگیز نجوم و علوم مربوط به فضا به حساب می آید و می‌تواند یک هدیه بسیار ارزشمند برای عزیزانتان باشد.

بازی های وانمودی

بازی های وانمودی

منظور از بازی وانمودی یا نمادین این است که کودکان با استفاده از وسایل و ابزار یا لباس و … ، برای نمایش دیگری استفاده می کند و شکل پیشرفته تری از بازی نسبت به بازی با اسباب بازی ای است که هدف مشخصی دارد.

کودکان همواره در حال یادگیری از دنیای اطراف خود هستند و در زمان بازی به خصوص بازی های نمادین، آموزه های خود را بیان می کنند.

برخی از اسباب بازی های نمادین محبوب عبارتند از اسباب بازی آشپزخانه، صندوق فروشگاهی و ست لوازم پزشکی، ابزار مهندسی و ست لوازم آرایشی و… .

پیشنهاد می کنیم که این اسباب بازی ها را برای کودکان خود فراهم کنید تا تخیلشان را برانگیخته و آنها را به فکر کردن و ارائه ایده های خلاق وادارید.

 اسباب بازی موزیکال

 اسباب بازی موزیکال

اسباب بازی های موزیکال بخش بزرگی از دنیای بازی ها را به خود اختصاص داده اند و از نظر تولیدکنندگان اسباب بازی، بچه های نوپایان و کودکان تا 3 سال مخاطبان اصلی این دسته از اسباب بازی ها محسوب می شوند.

بسیاری از این اسباب بازی های جذاب مثل جغجغه، فرمان موزیکال، پیانو و میکروفون و …. در فروشگاه اسباب بازی نیماپروداکت آماده‌ی انتخاب از سوی مشتریان محترم هستند.

بچه ها باید یاد بگیرند از حواس خود استفاده کنند و این دقیقا همان کاری است که اسباب بازی های موزیکال می کنند. بازی با این وسایل حواس بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین آشنایی با دنیای موسیقی می تواند برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. کودکان با نواختن موسیقی لحظات شادی را تجربه خواهند کرد و البته در کنار تجربه این احساس خوب، اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنند.

بازی فکری

بهترین نوع بازی که هم لذتبخش باشد و هم مهارت های کودک را افزایش دهد بازی های آموزشی و فکری است. بنابراین بازی های فکری یکی از بهترین محصولات آموزشی هستند که به خوبی توانسته اند جایگاه خود را در بین خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و آموزش از راه غیرمستقیم آن ها و همچنین سرگرمی دیگر اعضای خانواده باز کنند.

یک ویژگی بسیار ارزنده بازی های فکری این است که به جنسیت خاصی محدودیت نمی شود یعنی بازی فکری دخترانه و بازی فکری پسرانه از هم جدا نیستند و همه ی کودکان می توانند از این بازی ها برای سرگرمی و توسعه مهارت های ذهنشان استفاده کنند.

پازل

وقتی کودک یا بزرگسالی را آرام و درحال جورکردن قطعات مختلف یک پازل تماشا می‌کنید، از هیجان درون او برای رسیدن به تصویر نهایی، هیچ خبری ندارید!

اهمیت پازل ها برای کودکان، فارغ از جنبه‌ی سرگرمی بی‌نظیری که دارد، مربوط به تقویت مهارت‌ها و توانایی هایی است که کودک هم در هر سنی از همان کودکی تا در زندگی آینده خود به آن‌ها نیاز خواهد داشت.

چرا باید برای کودکان اسباب بازی های آموزشی بخریم؟

بازی وسیله طبیعی کودک برای بیان ذهنیات و توانمندی های خود است بنابراین از نیازهای ضروری کودکان به شمار می رود، گویی کودک با بازی در دنیای کوچک خود اماده مبارزه با رویارویی با سختی ها و موانع آینده اش می شود.

به همین ترتیب با انتخاب اسباب بازی های صحیح برای آنها بسیار مسئله مهمی است . ما به عنوان والدین با انتخاب صحیح اسباب بازی می توانیم تاثیر زیادی در افزایش قدرت تمرکز، حل مسئله، تصمیم گیری و اعتماد به نفس کودک داشته باشیم.

خیلی از والدین به علت مشغله های فراوانی که دارند فقط به فکر سرگر کردن کودک خود هستند اما باید به این حقیقت نیز آگاه باشید که بازی فقط برای تفریح  سرگرمی نیست و شما باید در کنار لذت بچه تنها با شناخت درست و در نهایت انتخاب صحیح بازی رشد فکری و ذهنی او را شکوفا تر کنید.

اهمیت انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان در تأثیر عمیق و گسترده‌ای است که بر هوش و توانایی‌های ذهنی و روانی کودک می‌گذارد.

و در آخر…

کودکان از طریق بازی حرف های نگفته خود را به ما منتقل می کنند و این موضوع اهمیت بی نظیر بازی و انتخاب اسباب بازی مناسب را نشان می دهد. چرا که بازی کاملا سلیقه ای است و از درون برانگیخته می شود، کودکان در انتخاب آن کاملا آزاد هستند بنابراین واقعیت گریز است. همین  امر باعث می شود که بسیار لذت بخش باشد.

قطعا اگر تمام اسباب بازی ها جنبه ی آموزشی داشته باشند ممکن است برای کودک کمی خسته کننده باشد پس به تنوع بازی دقت زیادی داشته باشید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

فروشگاه نیما پروداکت با گرد هم آوری مجموعه ای از برترین انواع اسباب بازی آموزشی برای کودکان و توجه ویژه به علایق آنها و مواردی از جمله کیفیت بالای محصولات، جذاب بودن اسباب بازی ، تناسب سن که برای رده ای سنی متفاوت مجموعه ای از بهترین اسباب بازی های آموزشی را برگزیده است، لحظات خوشی را برای شما آرزومند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =