بازی و سرگرمی کودک

اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها

اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها

اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها از اسباب بازی های محبوب و پر هیجان در میان کودکان مخصوصا پسر بچه ها به حساب می آیند. کودکان قهرمان دنیای کوچکی هستند که خودشان خالق آن هستند؛ دنیایی پر از اتفات هیجان انگیز‌ و خیال‌های عجیب و غریب. آن‌ها توانایی این را دارند که از هر چیز ساده برای رفتن به سرزمین‌های شگفت انگیز و مبارزه با آدم های شرور و اهریمن ها استفاده می‌کنند.

پس می‌توانید تصور کنید وجود انواع اسباب بازی های جنگی مانند تفنگ ها ، تیر و کمان، شمشیر و سپر یا  اسباب بازی فیگور سربازان کوچک چه تاثیرات مثبتی و حال و هوای خوبی به بازی‌های کودکان می‌دهند.

امروزه شاهد تنوع گسترده ای از اسباب بازی های جنگی و نظامی هستیم که شما می‌توانید با هر سلیقه ای آن ها را انتخاب و به راحتی تهیه کنید.

در ادامه قصد داریم به معرفی اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها به طور کامل بپردازیم و به شما در انتخاب هوشمندانه یاری رسانیم. پس با ما همراه باشید.

اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها

اسباب بازی های جنگی و تنوع گسترده آن ها

اسباب بازی جنگی از دسته سرگرمی های همیشگی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان به شمار می آید. این اسباب بازی در انواع مختلفی به شکل ها و اندازه های گوناگون برای بازی کودکان طراحی شده‌اند. اسباب بازی های جنگی و ارتشی مانند انواع تفنگ ها و کلت ها ، فیگور سربازان ، انواع ماشین، موتور و تانک اسباب بازی ، بیسیم و دیگر تجهیزات در غالب وسایل جنگی و مبارزه ای برای بازی کودکان تولید شده‌اند.

آثار مثبت و سازنده بازی با انواع اسباب بازی های جنگی :

رشد هوشی  و تقویت مهارت های ذهنی

در پی استفاده از انواع اسباب بازی های جنگی و خلق سناریوهای رزمی و مبارزه با دشمنان مهارت های ذهنی کودکان بکار گرفته می شود که در نهایت منجر به تسریع رشد هوشی او می شود. کودکانی که از امكانات و تجهیزات بیشتری در بازی های خود برخوردارند، از لحاظ شناختی از همسالان خود جلوتر هستند.

بطور کلی کودکان در طی بازی درباره خود، جهان پیرامون یاد میگیرند و مهارت حل مسئله در این افراد تقویت می شود که این موضوع می تواند در آینده کودک اهمیت زیادی داشته باشد.

توسعه مهارت های اجتماعی

بازی های گروهی در رشد اجتماعی کودکان تاثیر بسزایی دارند. آنها اغلب برای اولین بار در بازی یاد می گیرند که چگونه با همسالان و دوستان خود برخورد داشته باشند و یکدیگر را قبول کنند. آن ها در کنار یکدیگر یاد می گیرند بر سر قوانین بازی توافق کنند و آن ها را رعایت کنند.

کودکان در بازی های گروهی با مفاهیم همکاری، پیروزی و برتری، شکست و… آشنا می شوند، از طرفی به دلیل اینکه در تعامل با دیگران قرار می‌گیرند مهارتهای کلامی خود را پرورش میدهند و در آینده در سخنرانی، داستان سرایی و حتی صحبت کردن معمولی مشکلی نداشته و روابط اجتماعی خود را رشد می دهند.

ارتقای مهارت های جسمی و حرکتی

توسعه مهارت های فیزیکی مانند دویدن، پریدن، پرتاب کردن، حفظ تعادل و … از دیگر فواید با ارزش بازی های جنگی است که در رشد فیزیکی کودک نیز موثر است.

کنترل هیجانات و مدیریت احساسات

کودکان می توانند از طریق بازی با اسباب بازی های جنگی ، هیجانات اضافی خود را بیرون بریزند. آنها می توانند احساساتی از قبیل ترس، اضطراب، نگرانی، شادی و ناراحتی … خود را در نقش های مختلف در قالب شخصیت هایی که دوست دارند، بروز بدهد.

راهنمای خرید اسباب بازی مبارزه‌ای و جنگی کودک

راهنمای خرید اسباب بازی مبارزه‌ای و جنگی کودک

در هنگام خرید انواع اسباب بازی های جنگی برای کودکان باید به چه مواردی توجه کنیم؟ اسباب بازی های مناسب چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

سن کودک

اولین نکته مهمی که باید در زمان خرید هر نوع اسباب بازی به ویژه اسباب بازی های جنگی توجه کنید، این است که اسباب بازی انتخابی شما باید متناسب با سن کودک ، سلیقه، توانایی ذهنی و رشدی او باشد. اسباب‌بازی نباید آنقدر ساده باشد که بازی را برای کودک خسته کننده کند یا آنقدر پیچیده و دشوار باشد که کودک از پس بازی با آن بر نیاید و احساس ضعف کند.

برای مثال از خرید تفنگ ساچمه ای برای کودکان زیر 6 سال اجتناب کنید چراکه می تواند سلامت آنها را تهدید کند. این تفنگ یک اسباب بازی ایده آل برای جوانان و بزرگسالان بشمار می‌رود.

تناسب اسباب بازی با سلیقه و مهارت کودک

تناسب اسباب بازی با سلیقه و مهارت کودک

یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب بازی و اسباب بازی مناسب کودک، در نظر گرفتن علایق و نیاز های او است که در رشد همه جانبه کودک نیز موثر است.

درست است که خرید اسباب بازی های جنگی ، با تنوع زیادی که امروزه پیدا کرده است ، بسیار آسان است. ولی باید در نظر داشته باشید که با دانستن سن و علایق و توانایی های کودک و تطابق آن ها با اطلاعاتی که روی جعبه اسباب بازی درج می شود ، خرید اسباب بازی به دقت کافی نیاز دارد و برای خرید اسباب بازی نظامی و جنگی مناسب ، باید شناخت نسبی از آنها ، داشته باشیم.

ایمنی اسباب بازی

رعایت ایمنی در اسباب‌بازی هایی که در اختیار کودکانمان میگذاریم، بسیار مهم و ضروری است به طوری که اسباب‌بازی باید در حالی که کاملا بی‌خطر است برای کودک شادی و هیجان نیز ایجاد کند.

برای مثال کودکان زیر 3 سال برای شناخت اشیاء آن ها را در دهانشان می‌گذارند بنابراین اسباب‌بازی‌هایی در اختیار آنها قرار می دهیم باید نرم، بهداشتی، قابل شست‌وشو و نشکن باشد و فاقد هرگونه قسمت های تیز و فلزی باشند.

بهتر است برای کودکان اسباب بازی را انتخاب کنید که کودک را به تحرک وا دارد به جای این‌ که اسباب‌بازی، بازی کند و کودک فقط به آن تماشا کند. معمولا کودکان در سنین پایین به دلیل حس کنجکاوی زیادشان اجزای اسباب بازی هایشان جدا و در نهایت آن ها را خراب می کنند. قصد آن ها از این کار تنها دانستن اسرار درون اسباب بازیشان است.

کیفیت اسباب بازی های جنگی

کیفیت اسباب بازی های جنگی

کیفیت نیز از دیگر موارد بسیار مهم در زمان خرید اسباب بازی است, چراکه اسب بازی های با کیفیت بالا معمولاً ایمن تر هستند و دوام بیشتری هم دارند.

معرفی برندهای معتبر اسباب بازی های جنگی

برند اسباب بازی نشان دهنده کیفیت ساخت و مرغوبیت محصول است، پس بهتر است برای تضمین سلامت و امنیت کودکان خود، وسایل بازی آن ها را از برندهای معتبر تهیه کنید. لگو، ایرسافات، Machine Gun،  Super Gunman، اونجرز، Super Power ، موتورمکس و… همه از برندهای مطرح در دنیای اسباب‌بازی های جنگی هستند.

آیا اسباب بازی های جنگی آسیبی به کودکان وارد می کند؟

مهم است که بدانید کودکان به هنگام بازی با وسایلی مثل تفنگ اسباب بازی قصد صدمه زدن به دیگران را ندارند هرچند که ممکن است هنگام بازی، آسیب های کوچکی ببینند اما این ضربات یا آسیب های کوچک ناشی از ماهیت بازی کردن است و به دلیل خشونت نیست.

جدا کردن این دو مفهوم از یکدیگر می تواند درک بهتری از اسباب بازی های جنگی به شما بدهد. با این حال طی تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که کودکانی که با انواع اسباب بازی های جنگی بازی می کنند، بیشتر از دیگر کودکان قدرت کنترل خشم و احساسات خود را دارند.

حقیقت آن است که دید کودکان نسبت به اسباب بازی های جنگی آنطور که ما فکر می کنیم نیست. کودکان با داشتن این اسباب بازی ها حس قدرت، مهم بودن و قهرمان بودن دارند.

پس علاقه آنها به داشتن این اسباب بازی ها به این مفهوم نیست که کودک شما عصبانی و پرخاشگر است، بلکه بدین معنی است که عاشق قهرمان بازی است و خود را به مبارزه با آدم های بد تشویق می کند تا پیروز شود و در نهایت نجات دهنده انسان های ضعیف باشد.

بنابراین بازی کردن با اسباب بازی های جنگی نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس آنها دارد و میتواند کمک بزرگی برای کودکان خجالتی باشد و کودکان بتوانند با ترس های خود رو به رو شوند و آن ها را حل کنند.

آیا اسباب بازی های جنگی آسیبی به کودکان وارد می کند؟

و در پایان…

اسباب بازی های جنگی از جمله اسباب بازی هایی هستند که بین کودکان محبوبیت زیادی دارد و جزو پر طرفدارترین اسباب بازی های جهان محسوب می‌شود. انواع اسباب بازی های جنگی مانند انواع ماشین جنگی و تانک، تفنگ، دوربین شکاری و بیسیم اسباب بازی و ماکت و اسباب بازی سرباز وجود دارد.

کودکان خود را از خرید اسباب بازی های جنگی و مبارزه ای منع نکنید چرا که این کار آن ها حریص می کند. از طرف دیگر در خرید این اسباب بازی ها برای کودک افراط نکنید، اجازه دهید کودکان با این نوع اسباب بازی ها آشنا شده و تجربه بازی با همه نوع اسباب بازی را داشته باشند. با شناخت روحیات و رفتار کودک خود و مطالعه در این زمینه، می توانید مناسب ترین گرینه ها را برای کودکان دلبند خود تهیه نمایید.

با خرید انواع اسباب بازی های جنگی و ارتشی با مناسب ترین قیمت از فروشگاه نیماپروداکت از گارانتی سلامت و ضمانت کیفیت بهره مند شوید. نیماپروداکت این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده تا مطابق با نیاز و شرایط خود به دو روش حضوری و اینترنتی انتخاب و خریداری فرمایند.

اگر قصد خرید اسباب بازی های اورجینال و جدید را دارید این صفحه مخصوص شماست. شما میتوانید با اضافه کردن محصولات مورد نظر خود به سبد خرید و ثبت سفارش، آن ها را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 6 =