مقالات

نکات مهم خرید ماشین کنترلی با کیفیت و اصل

نکات مهم خرید ماشین کنترلی با کیفیت برای کسانی که قصد خرید ماشین کنترلی دارند، بسیار مفید و ضروری خواهند بود. ماشین‌های کنترلی در سالهای اخیر تبدیل به محبوب ترین اسباب بازی در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان شده است. این اسباب بازی به دلیل راحتی کنترلش از راه دور و دارا بودن کلاس و مدل‌های مختلف برای هر کسی که عاشق ماشین است، یک اسباب بازی تمام عیار است. ماشین کنترلی محدوده سنی خاصی ندارد و تقریباً برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است.

اگر میخواهید که شما و کودکتان کمی از فضای مجازی فاصله بگیرید و لحظات خوشی را در فضای بیرون تجربه کنید، انتخابی بهتر از بازی با ماشین کنترلی وجود ندارد.

نکات مهم خرید ماشین کنترلی با کیفیت، چه نکاتی هستند؟

اگر می‌خواهید برای خودتان یا فرزندتان ماشین کنترلی با کیفیت و مناسب تهیه کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا خریدی ایده‌آل داشته باشید.

1- کلاس ماشین

از بارز ترین نکات مهم خرید ماشین کنترلی، کلاس و نوع آن ماشین است. ماشین‌های کنترلی دارای چهارمدل مدل آنرود، آفرود، باگی و باگی آفرود هستند که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند.

ماشین‌های آنرود

ماشین‌های آنرود به طور خلاصه ماشین‌های هستند که برای سطح صاف ساخته شده اند، و این سطح صاف می‌تواند در خانه یا بیرون از خانه باشد. بعضی از این ماشین‌ها تا 70 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند که برای مسابقات حرفه‌ای طراحی و ساخته شده اند.

بعضی از این ماشین‌ها برای انجام حرکات نمایشی روی سطوح صاف طراحی شده اند که دریفت نام دارند. طراحی خاص و قدرت بالای این ماشین‌ها باعث راحتی کنترل و تعادل بالای آنها می‌شود که برای مسابقات حرفه‌ای بسیار مناسب خواهند بود.

البته همه‌ی ماشین‌های آنرود پرسرعت و حرفه‌ای نیستند و مدل‌های زیادی برای استفاده در خانه و رده سنی 3 تا 10 سال ساخته است. ماشین کنترلی مک کویین یکی از این ماشین‌ها است که برای کودکان علاقمند به انیمیشن ماشین‌ها طراحی شده اند.

ماشین‌های آفرود

نکته‌ای که ماشین‌های آفرود را خاص می‌کند، قدرت بسیار بالای آنها است. این ماشین‌های قدرتمند شاید از سرعت فوق‌العاده ای برخوردار نباشید اما دارای قدرتی مثال زدنی هستند که با استفاده از این قدرت به راحتی می‌توانند از سطوح ناهموار بالا بروند یا در جاده‌های خاکی و شنی قدرت نمایی کنند.

ماشین‌های آفرود از هردو موتور‌های بنزینی و الکتریکی با توان بسیار بالا استفاده می‌کنند. به جز داشتن موتور قدرتمند، ماشین‌های کنترلی آفرود دارای سیستم تعلیق فوق‌العاده ای هستند. کمک فنر‌های قدرتمند، شاسی‌های نسبتاً بلند و داشتن لاستیک‌هایی با قطر بیشتر نسبت به سایرین از جمله ویژگی‌های بارز این اسباب بازی‌ها هستند که باعث شده تا این ماشین‌ها حتی در محیط‌های ناهموار و سنگی نیز به حرکت خود ادامه دهند.

ماشین‌های باگی

از ویژگی‌‌های ماشین‌های باگی می‌توان به داشتن بدنه‌ای کشیده و شاسی پایین اشاره کرد. ماشین‌های باگی دارای سرعت بالایی هستند که همین دلیل برای انجام تیکاف، دریفت و مسابقات حرفه‌ای مناسب هستند.

بیشتر این ماشین‌ها برای نمایش سرعت و شتاب بالایشان ساخته شده‌اند به همین دلیل دارای دور موتور بالایی هستند تا به نهایت سرعت برسند.

ماشین باگی آفرود

ماشین‌های ترکیبی باگی آفرود از بهترین ماشین‌های کنترلی بازار هستند. این ماشین‌ها هم دارای سرعت زیاد ماشین‌های باگی هستند و هم از قدرت بالایی مانند ماشین‌های آفرود برخوردارند به همین دلیل دارای سیستم تعلیق مناسب و گیربکسی طراحی شده برای سرعت و قدرت همزمان هستند. ماشین‌های باگی آفرود دارای دو مدل بنزینی و الکتریکی هستند که باعث تنوع زیاد این ماشین‌ها شده است. این قابلیت‌ها باعث شده تا این ماشین‌ها برای افراد مبتدی مناسب باشند چون به راحتی در انواع سطوح قابل استفاده هستند و کنترل آنها راحت است.

2-  ابعاد ماشین کنترلی

یکی دیگر از نکات مهم خرید ماشین کنترلی ابعاد و مقیاس ماشین است. ماشین‌های کوچتر معمولا سرعت بالاتر نسبت به ماشین‌های بزرگ دارند اما قدرت و مقاومت ماشین‌هایی که ابعاد بزرگی دارند بیشتر است.

اگر به ماشین‌های بزرگ علاقه دارید باید به این نکته توجه کنید که، ماشین‌های خیلی بزرگ فضای زیادی را نیز اشغال می‌کنند و ممکن است برای جابه‌جایی آنها با مشکل مواجه شوید به همین دلیل ماشین‌هایی که مقیاس 10/1 دارند بسیار مناسب شما هستند.

البته مقیاس‌های کوچتر مانند 32/1 و 64/1 نیز برای کسانی که ماشین کنترلی‌ای کوچک می‌خواهند که به راحتی قابل حمل باشد و فضای زیادی را نیز اشغال نکند، وجود دارد.

3- ماشین‌های کنترلی الکتریکی یا نیتروژنی؟

از دیگر نکات مهم خرید ماشین کنترلی که باید به آن توجه کنید نوع منبع تغزیه آن است. برای افراد مبتدی و کودکان، ماشین‌های کنترلی که برقی هستند، توصیه می شود زیرا این محصولات ارزان تر و کم صداتر و همچنین دارای کنترل آسانی نیز هستند. اگر جزء کسانی هستید که علاقه‌ای به صدای ماشین ندارید و می‌خواهید در آرامش و سکوت یا در خانه‌ با ماشین کنترلی خود بازی کنید، ماشین‌های الکتریکی کاملا بی صدا هستند.

بعضی از ماشین‌های کنترلی الکتریکی دارای باتری قابل شارژ هستند که در صورت خالی شدن شارژ ماشین می‌توانید به راحتی آن را با کابل موجود شارژ کنید. مدل‌های دیگر نیاز به تعویض باتری دارند و با خالی شدن باتری، می‌توانید باتری دیگر را جایگزن کنید و به بازی خود ادامه دهید. قیمت ماشین کنترلی الکتریکی نیز نسبت به ماشین‌های نیتروژنی کمتر است و با بودجه کم نیز می‌توانید این ماشین‌ها را تهیه کنید.

ماشین‌های نیتروژنی بسیار پر قدرت هستند و از سرعت و قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های الکتریکی برخوردارند. برعکس ماشین‌های الکتریکی که کم صدا هستند این ماشین‌ها دارای صدای موتور زیادی هستند که حس یک ماشین واقعی را به شما منتقل می‌کند. جنس قطعات داخلی این ماشین‌ها مانند گیربکس و موتور از فلز است و به همین دلیل یک ماشین اسباب بازی فلزی به شمار می‌روند.

یکی دیگر از نکات مهم این ماشین‌ها سوخت نیتروژنی آنهاست که برخلاف ماشین‌های الکتریکی که نیاز به شارژ مداوم دارند، ماندگار بیشتری دارند و ساعات طولانی‌تری را می‌توانید با ماشین‌های نیتروژنی سپری کنید.

4- عمر باتری ماشین کنترل از راه دور

یکی از نکات مهم خرید ماشین کنترلی الکتریکی، عمر باتری آنهاست. به همین دلیل باید توجه کافی نسبت به سلامت باتری ماشین خود داشته باشید.

از بهترین مدل‌های باتری‌ برای ماشین‌های کنترلی می‌توان به Ni-Cd، NiMH و بهترین آنها که LiPO است، اشاره کرد. این باتری ها قابل شارژ مجدد هستند و عمر بیشتری نسبت به سایر باتری‌ها دارند. همچنین ماشین‌هایی که از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند از قدرت و توان بیشتری نسبت به ماشین‌های کنترلی‌ای که باتری قابل تعویض دارند برخوردار هستند. عمر باتری این ماشین‌ها بیشتر است و باتری آنها دیر تر خالی می‌شود.

برای حفظ سلامتی و افزایش عمر باتری ماشین کنترل از راه دور باید به چند نکته توجه کنید:

. به ماشین الکتریکی خود اجازه دهید تا به صورت کامل شارژ شود و قبل از شارژ شدن کامل با آن بازی نکنید.

. به طور مداوم و مستمر با ماشین کنترلی خود بازی کنید. زیرا شارژ و دشارژ باتری، عمر باتری را بیشتر می‌کند و دوام آن را بالاتر می‌برد.

. بار و سنگینی بیش از حد به ماشین اضافه نکنید. بار اضافه توان مورد نیاز ماشین برای حرکت را بیشتر می‌کند و ممکن است باتری ماشین به این دلیل دچار آسیب شود.

. از قرار دادن ماشین زیر بارش باران برای مدت طولانی خوداری کنید. تابش نور آفتاب به صورت مستقیم به مدت زیاد نیز مشکل ساز خواهد بود.

5-  سرعت ماشین کنترل از راه دور

از آخرین نکات مهم خرید ماشین کنترلی سرعت آن است که برای بسیار از افراد مهم ترین فاکتور است.

موتور‌های براش سرعت کمی دارند اما کنترل آنها راحت‌تر است و دارای قیمت پایین‌تری نسبت به موتور‌های براشلس دارند.

اما موتور‌های براشلس دارای سرعت و قدرت خیلی بیشتری هستند. کنترل این ماشین‌ها به دلیل سرعت بالایی که دارند کمی دشوار تر است اما براش عاشقان سرعت بهترین گزینه هستند.

پس هنگام خرید ماشین کنترلی پرسرعت به علامت BL که نشان دهنده براشلس بودن موتور است توجه کنید.

قیمت ماشین کنترلی خوب چند است؟

هنگام خرید ماشین کنترلی با کیفیت و اصل باید به قیمت آن توجه کنید. معمولا ماشین‌های کنترلی که سرعت زیادی دارند یا سایز آنها کمی بزرگ است دارای قیمت بیشتری هستند.

البته در نظر داشته باشید گران بودن یک ماشین کنترلی نشان دهنده بهترین و با کیفیت بودن آن نیست و گاهی اوقات ماشین بازی ارزان ارزش خرید بیشتر نسبت به سایرین دارد.

به همین دلیل خرید ماشین کنترلی از یک فروشگاه معتبر، خیال شما را نسبت به کیفیت و اصل بودن آن راحت می‌کند.

کجا ماشین کنترلی بخریم؟

فروشگاه نیماپروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین ماشین کنترلی دارد، علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

ماشین‌های کنترلی در بین کودکان و حتی بزرگسالان طرفداران زیادی پیدا کرده اند و به دلیل تنوع بالای ماشین‌های کنترلی، انتخاب بهترین گزینه در میان آنها کمی دشوار است. وجود کلاس‌های متفاوت نیز انتخاب را سخت تر از همیشه کرده است. به همین دلیل شما نیاز به یک راهنمای کامل برای خرید بهترین و جدید ترین ماشین‌های کنترلی بازار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =