بازی و سرگرمی کودک

معرفی و راهنمای خرید انواع تفنگ اسباب بازی برای کودکان

انواع تفنگ اسباب بازی برای کودکان

انواع تفنگ اسباب بازی مانند تفنگ‌های تیر ساچمه‌ای و ژله‌ای امروزه جز پر طرفدارترین اسباب بازی‌ها در میان پسر بچه‌ها شده‌اند.

تنوع تفنگ‌های اسباب بازی به دلیل تقاضای بالای بازار، روز به روز در حال افزایش است و شرکت‌های تولید کننده همواره با ساخت مدل‌های جدید کودکان سراسر دنیا را شگفت زده‌ می‌کنند.

تفنگ‌های اسباب بازی هر ساله دستخوش تغییر و تحول میشوند. این تغییر در سال های اخیر به اندازه‌ای زیاد بوده که تفنگ‌های تولید شده از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های واقعی خود هستند. این تحول در ساخت تفنگ اسباب بازی سبب شده تا به یکی از اسباب بازی‌هایی تبدیل شود که همیشه در اتاق بازی کودکان وجود داشته باشد.

انواع تفنگ اسباب بازی موجود در بازار

انواع تفنگ اسباب بازی برای کودکان موجود در بازار

1- تفنگ آب پاش

اگر به دنبال یک تفنگ بازی مناسب برای تمام سنین هستید، پس این مدل بهترین انتخاب برای شما است. ماشه آن بر اساس مکانیسم پمپاژ است. بنابراین از مکانیسم بطری‌‌های اسپری تقلید می کند.

لوله‌ی این اسلحه آب را حمل می کند و با هدف گیری شما تفنگ آب را شلیک می کند. تفنگ‌های آب پاش ارزان هستند زیرا مکانیزم تولید آنها به فناوری های زیادی نیاز ندارد. با این حال، آنها نمی توانند مایعات زیادی شلیک کنند که یک نقطه ضعف قابل توجه است.

2-  تفنگ ترقه ای

تفنگ‌های ترقه‌ای به دلیل صدایشان که بسیار شبیه به صدای تفنگ واقعی هستند، پر طرفدار و دوست داشتنی هستند. طراحی و ساخت این تفنگ‌ها با تقلید از نمونه‌ی اصلی، بچه‌ها را کاملا در نقشی که بازی می‌کنند، فرو می‌برد. آن‌ها  هدف‌گیری می‌کنند و در نقش دزد و پلیس و … باهم بازی می‌کنند. این تفنگ‌های به دلیل اینکه فقط صدا تولید می‌کنند و گلوله ای پرتاب نمی‌کنند، کاملا بی خطر هستند و شما با خیال راحت ‌میتوانید برای فرزند دلبندتان خرید کنید.

3- تفنگ تیر فومی

تفنگ‌های تیر فومی از انواع تفنگ اسباب بازی بی‌خطر هستند که از تیر‌هایی از جنس فوم استفاده می‌کنند. تیر های فومی این تفنگ بی خطر هستند و در صورت برخورد به کودک شما یا دیگران هیچگونه آسیبی ایجاد نمی‌کنند. تیر این تفنگ‌ها چند بار مصرف هستند و در صورت نیاز نیز می‌توانید جدا گانه تهیه کنید. کودک شما می‌تواند ساعت ها با این محصولات سرگرم بازی شوند بدون اینکه خطری سلامتی آن ها را تهدید کند.

تفنگ تیر ساچمه ای

4- تفنگ تیر ساچمه ای

این تفنگ جز محبوب ترین تفنگ‌های‌ اسباب بازی در میان نوجوانان است. این محصولات از ساچمه های پلاستیکی استفاده می کنند که هنگام پرتاب سرعت بسیار بالایی دارند و در صورت برخورد به چشم می توانند صدمه جدی ایجاد کنند که برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیستند. پس هنگام خرید تفنگ ساچمه‌ای به این نکته توجه کنید. ساچمه های این اسباب بازی را در صورت نیاز و یا گم شدن به صورت جداگانه نیز می توانید از فروشگاه‌های اسباب بازی تهیه کنید.

این تفنگ‌های به دلیل ظاهر زیبا و واقعیشان می‌توانند به عنوان وسیله زینتی در کلکسیون‌ نیز استفاده شوند.

5- تفنگ تیر ژله ای

یکی دیگر از انواع تفنگ اسباب بازی محبوب در میان کودکان، تفنگ‌های تیر ژله‌ای هستند. این محصولات نسل جدید تفنگ‌ها هستند که کامل بی خطر تولید شده‌اند. تیرهای این مدل از ماده‌ی ژله‌ای بی خطر ساخته شده که فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر است.

برای استفاده از این تیر‌ها باید آن‌ها را سه ساعت قبل از بازی، درون 250 تا 300 میلی‌لیتر آب قرار دهید تا اندازه ‌ی واقعی‌‌شان را پیدا کنند. این گلوله‌ها پس از جذب آب، ابعادی تقریباً 10 تا 13 میلی‌ متری خواهند داشت و به ‌راحتی می ‌توانید آن‌ها را درون اسباب بازی قرار داده و از بازی کردن با این تفنگ جذاب و دوست داشتنی لذت ببرید.

تفنگ ایرسافت

6- تفنگ ایرسافت

اگر فرزند بالای 16 سال دارید که عاشق تفنگ است ، می توانید اسلحه‌های ایر سافت را برای آنها تهیه کنید. این تفنگ‌ها گلوله های پلاستیکی را با سرعت کم شلیک می کنند. این تیر های بی خطر هستند و دارای وزنی بین 0.12 تا 0.45 گرم هستند.

شما با خرید تفنگ اسباب بازی برای فرزند خود فرصتی برای بازی های جنگی در خارج از خانه به آنها ارائه می‌دهید. برای تجربه بهتر، به شما توصیه می‌کنم در فضای باز و در بیرون از خانه با این تفنگ‌ها بازی کنید و با گذاشتن سیبل و هدف‌هایی برای شلیک کردن، دقت و تمرکز فرزند خود را تقویت کنید.

7- تفنگ‌های نرف

یکی از جدید‌ترین انواع تفنگ اسباب بازی، اسلحه‌های نرف هستند. این محصولات نیازی به تعویض خشاب و مسلح کردن دوباره ندارند و مکانیسم شلیک آنها به صورت رگباری است.

این محصولات به دلیل ویژگی‌های ذکر شده قیمت بالایی دارند و اگر قصد خرید اسلحه اسباب بازی دارید که بی وقفه شلیک کنند، این محصول پیشنهاد ما به شما است.

8- تفنگ چوبی

اگر قصد خرید بازی جنگی دارید که خاطرات شما را نیز زنده کند، تفنگ‌های چوبی بهترین گزینه هستند.

اسلحه‌های چوبی در زمان های قدیم رایج بودند. این اسباب بازی‌ها عمدتاً از قطعات چوبی و یا بازوهایی پلاستیکی که شبیه چوب واقعی هستند، ساخته شده‌اند. تفنگ‌های چوبی معمولا برگرفته از تفنگ‌های نوستالژی جنگ جهانی دوم هستند که کلکسیونر ها و علاقمندان به تاریخ می‌توانند نسبت به خرید آنها اقدام کنند.

شما می توانید ماجراجویی جنگی خود را همراه را فرزندانتان با استفاده از این اسلحه ایجاد کنید زیرا این تفنگ‌ها کاملا بی خطر طراحی شده‌اند. اگر فرزندتان از تاریخ لذت می برد، این تفنگ از بهترین گزینه‌های هدیه برای تولد فرزندتان است.

9- تفنگ لیزری

امروزه لیزر در بین کودکان بسیار محبوب شده است. تفنگ‌ لیزری از انواع تفنگ اسباب بازی است که یکی از بهترین و سالم ترین راه‌ها برای سرگرمی کودکان هستند. لیزر استفاده شده در این تفنگ‌ها بی خطر بوده و کودک شما می‌تواند به نشانه گرفتن آن بر روی سیبل در دنیای زیبای خودشان غرق بازی شوند.

شما می‌توانید با خرید بیسیم اسباب بازی برای فرزندتان، به آنها کمک کنید تا هنگام بازی با دوستانشان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تفنگ باتری خور

10- تفنگ باتری خور

تفنگ‌ باطری خور یکی دیگر از انواع تفنگ اسباب بازی است که دارای جلوه‌های نوری و صوتی چشم نواز است. این اسباب بازی بسیار مناسب برای کودکانی است که والدین آنها نسبت به سلامتی آنها حساس هستند، است.

تفنگ‌های باتری خور قابلیت تیر اندازی ندارند و منبع تغزیه آنها باتری‌های قلمی هستند. این اسباب بازی‌ها معمولا دارای صداهایی مانند صدای ربات و صدای شلیک هستند که همراه با موزیک ها جذاب پخش می‌شوند.

11-  تفنگ‌های تزئینی

این تفنگ‌ها از نظر اندازه،شکل،سایز و رنگ دقیقا مشابه نمونه‌های واقعی ساخته شده اند ولی قابلیت تیراندازی ندارند که بسیار مناسب کلکسیونر‌ها هستند.

بعضی از این تفنگ‌ها نیز مشابه نمونه‌های استفاده شده در فیلم‌ها و یا بازی‌های‌ ویدئویی ساخته شده‌اند تا کودک شما هنگام بازی با آنها تصور کنند که شخصیتی از آن فیلم یا بازی هستند و حسابی سرگرم داستان پردازی شوند.

آیا بازی با تفنگ اسباب بازی برای کودکان مضر است؟

آیا بازی با تفنگ اسباب بازی برای کودکان مضر است؟

اسلحه‌های اسباب‌بازی چیز جدیدی نیستند، همچنین این سؤال که آیا آنها برای بچه‌ها سالم هستند یا نه نیز مسئله جدیدی نیست. به عنوان یک والدین، اگر باعث ناراحتی شما شوند، مجبور نیستید آنها را بخرید، اما به گفته کارشناسان، نباید کودکان خود را از بازی با آنها منع کنید.

در واقع بچه‌ها، می‌توانند اسلحه‌های خود را در تصوراتشان بسازند و یا وانمود کنند که اسباب بازی دیگری یک سلاح است، زیرا آنها دارای قوه تخیل بسیار قوی و انعطاف پذیری هستند. اما من به والدین توصیه نمی‌کنم که اگر فرزندشان به اسلحه‌هایی مانند تفنگ‌های آبی و ژله‌ای علاقمند است، آنها را ممنوع کنند. زیرا این کار پیام ترسناکی را ارسال می‌کند که در دست گرفتن یک اسباب بازی پلاستیکی ‌می‌تواند شما را به فردی خطرناک تبدیل کند.

با این حال در هر سنی، تعیین قوانینی برای بازی با تفنگ‌های اسباب بازی هوشمندانه و درست است. به کودکان خود توضیح دهید که برخی از افراد دوست ندارند حتی یک تفنگ موزیکال نیز به سمت‌ آنها نشانه گرفته شود. بنابراین کودک شما باید قبل از بازی با تفنگ از دوستش اجازه بگیرد.

سخن پایانی

تفنگ‌های اسباب بازی یکی از راه های دور نگه داشتن بچه‌ها از فضای مجازی و بازی و سرگرمی در فضای خانه در کنار شما یا در بیرون در کنار دوستانشان است. شما با خرید انواع تفنگ اسباب بازی برای آنها علاوه بر سرگرم کردن آنها، به کودکتان کمک کنید تا قدرت تمرکز خود را تقویت کند و هنگام بازی با دیگران، ارتباط اجتماعی خود را بهبود ببخشد.

تفنگ‌‌های اسباب بازی دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از آنها مانند تفنگ‌های لیزری و باتری خور مناسب کودکان و خرد سالان و فضای درون خانه هستند. بعضی نیز مانند تفنگ‌های ایرسافت و ساچمه‌ای مناسب نوجوانان بالای 14 سال و فضای بیرون از خانه هستند تا فرزند شما بتواند ساعت‌ها سرگرم بازی شود.

فروشگاه نیماپروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین تفنگ اسباب بازی دارد علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =