بازی و سرگرمی کودک

فواید عروسک اسباب بازی برای رده‌های سنی مختلف

فواید عروسک اسباب بازی

فواید عروسک اسباب بازی برای هر رده سنی‌ای متفاوت است ، میدانید که بازی کردن برای بچه‌ها چه اندازه مفید است. بازی راهی عالی برای کودکان برای بیان خلاقیت و تخیل خود است. برای بسیاری از بچه ها، بازی با عروسک ها یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. مزایای زیادی در ارتباط با اجازه دادن به بچه ها، چه پسر و چه دختر، برای بازی با عروسک‌ها وجود دارد.  در اینجا به تعدادی از فواید عروسک اسباب بازی برای کودکان در سنین مختلف اشاره می‌کنیم.

دلیل محبوبیت عروسک اسباب بازی چیست؟

در میان کودکان به خصوص دختر بچه‌ها، عروسک ها جایگاه بسیار خاصی دارند. آنها علاوه بر سرگرم شدن با عروسک‌ها، چیزهای زیادی نیز از عروسک‌ها یادمیگیرند. دختربچه‌ها عاشق عروسک هستند و خرید عروسک دخترانه برای آنها به عنوان هدیه باعث خوشحال آنها میشود.

عروسک‌های بیبی بورن در میان کودکان خردسال بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرند، زیرا آنها شروع به درک مراقبت و پرورش از دیگران کرده‌اند. عروسک‌های اسباب بازی با داشتن ویژگی‌های مانند نوشیدن، اشک‌های واقعی گریه کردن، و خیس کردن پوشک، که ایفای نقش را به سطح جدیدی می‌رساند، بسیار واقع گرایانه شده‌اند و همین یکی از مهم ترین دلایل علاقه کودکان به عروسک اسباب بازی است.

یکی دیگر از فواید عروسک اسباب بازی مانند عروسک های بیبی بورن این است که آنها به کودکان کمک می‌کنند تا برای آمدن خواهر یا برادر جدید آماده شوند، زیرا بچه‌ها معمولاً هنگام تعویض یا غذا دادن به نوزاد از اقدامات والدین خود تقلید می‌کنند.

دلیل محبوبیت عروسک اسباب بازی چیست؟

دلیل تقسیم بندی سنی برای عروسک‌ها چیست؟

به طور کلی عروسک‌ها برای تمامی گروه‌های سنی مناسب‌اند، اما گاهی اوقات نیز باید به این نکته توجه کرد که خریدن اسباب بازی‌هایی که وزن بالایی دارند یا از جنس فلز هستند برای نوزادان مناسب نیستند.

گاهی اوقات نیز بعضی از این عروسک‌ها دارای قطعات و اجزای ریز هستند، این عروسک ها را نباید در اختیار کودکان زیر دو سال قرار داد، زیرا خطراتی مانند بلعیدن و … را به دنبال دارد. این تقسیم بندی فقط مختص خرد سالان نیست و حتی برای کودکان بالای دو سال نیز برخی عروسک‌ها مناسب نیستند.

فواید عروسک اسباب بازی برای انواع گروه‌های سنی

برای رده ‌سنی از تولد تا 6 ماهگی

نوزدان از بدو تولد درحال جستجو و یادگرفتن هستند. آنها نسبت به هر چیزی کنکجاو هستند و به آن واکنش نشان میدهند. برای این رده سنی عروسک‌هایی مانند جغجغه اسباب بازی و عروسک‌های سخنگو و موزیکال بسیار مناسب هستند.

بازی کردن با جغجغه باعث تقویت دست‌ها و انگشتان کودک می‌شود او می تواند کنترل بهتری بر روی اجسام مختلف داشته باشد. از دیگر فواید بازی با این محصول میتوان به تحریک حواس گوناگون و بهبود ارتباط بین دست‌ها و اعصاب اشاره کرد.

عروسک‌های سخنگو و موزیکال نیز به دلیل ویژگی اصلیشان یعنی تولید صدا بسیار مناسب این گروه سنی هستند زیرا کودک شما نسبت به هر صدایی واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه‌ی این واکنش آشنایی با انواع صدا و افزایش قدرت تفکیک آن صداها است.

برای رده‌ سنی 6 ماهگی تا 1 سالگی

برای رده‌ سنی 6 ماهگی تا 1 سالگی

الگو پذیری از دیگران یکی دیگر از فواید عروس اسباب بازی است. در این سن بازی با عروسک‌هایی مانند باربی و شخصیت‌های انیمیشنی به تقویت قدرت تخیل و داستان پردازی، احساس همدردی و همدلی و تقویت ارتباط با دیگران می‌شود. خرید عروسک باربی برای این گروه سنی بسیار منطقی و درست است زیرا دختر بچه‌ها بیشتر از هر عروسکی با باربی‌ها وقت میگذرانند.

عروسک‌های بیبی بورن و پولیشی نیز از جمله عروسک‌هایی هستند که به تقویت ارتباط با دیگران کمک می‌کنند. بازی با این عروسک‌ها ارتباط بین کودک با خانواده خودش را تقویت می‌کند، احساسات دیگران را درک می‌کند و نسبت به آن واکنش نشان‌میدهد.

خرید باربی حامله و عروسک بیبی بورن باعث ایجاد احساس مادرانه، همدلی، مسئولیت پذیری و مهارت‌ اجتماعی در دختربچه‌ها میشود به همین دلیل وقتی کودک با یک عروسک بازی می کند، اغلب خود را در جایگاه احساسی آن عروسک میگذارد و تلاش میکند تا عواطف عروسکش را بهتر درک کند. این شامل غذا دادن و حمام کردن عروسک و لباس پوشیدن آن است.

از طریق نقش آفرینی با عروسک ها، استقلال کودک تقویت می شود. آنها یاد می گیرند چگونه خودشان لباس بپوشند و لباس بپوشند. آنها یاد می گیرند که چگونه خودشان را تغذیه کنند. آنها یادمی‌گیرند همانطور که بهداشت و سلامتی عروسک خود را حفظ می‌کنند،نسبت به حفظ بهداشت خود نیز کوشا باشند. حتی مواقعی که لباس عروسکشان آلوده شده آن موضوع را به والدین خود اطلاع بدهند.

برای رده ‌سنی 1 سالگی تا 6 سالگی

برای رده ‌سنی 1 سالگی تا 6 سالگی

کودکان بعد از یک سالگی، به دنبال کشف بیشتر دنیای اطراف خود و یادگیری مهارت‌های مهم مانند ارتباط با دیگران هستند.

بازی با عروسک‌ها در این سن، ارتباط کودکان با دیگران را تقویت می کند. اغلب، زمانی که بچه ها با عروسک‌ها بازی می کنند، مکالمه‌های طولانی با آنها دارند. این یک راه عالی برای بچه‌ها برای ابراز وجود و یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر است.

ایجاد احساس تعلق از دیگر فواید عروسک اسباب بازی است. عروسک‌ها حس تعلق را برای کودکان ایجاد می کنند. کودکان وقتی با عروسک‌ها بازی می کنند، دیگر فقط بچه نیستند. آنها تبدیل به مادر، پدر، پرستار، پزشک و غیره می شوند. این به کودکان اجازه می دهد تا نقش‌های مختلف زندگی را کشف کنند و نقش‌هایی را بیابند که با آن احساس راحتی کنند.

کمک به درک احساسات خود نیز از دیگر فواید بازی کردن با عروسک‌ها است. بازی با عروسک‌ها می‌تواند به کودکان کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایند. وقتی بچه‌ها احساس غم، عصبانیت یا ترس می‌کنند، اغلب می‌توانند با بازی با عروسک‌ها این احساسات را برطرف کنند. این یک راه سالم برای بچه ها برای بیان خود و کار بر روی احساساتشان است.

برای رده سنی 6 سالگی تا نوجوانی

برای رده سنی 6 سالگی تا نوجوانی

کودکان در این سن، رفتار کاملا جدیدی خواهند داشت. آنها کم کم وارد دوره‌ی نوجوانی شده و دچار تحول در شخصیت خود می‌شوند. برای بعضی از کودکان عروسک‌ها در این سن بیشتر جنبه‌ی فانتزی و دکور دارند اما برای بعضی دیگر نیز عروسک‌ها هنوز نقش دوست خوب آنها را دارند. برای کودکان 6 تا 8 ساله عروسک‌ها بیشتر از هر زمان دیگری نقش دوست و همبازی را با آنها دارند.

کودکان در این سن به دلیل قرار گیری در اجتماع، میتوانند همراه با دوستانشان با عروسک‌های خود بازی کنند و نحوه برقراری ارتباط با دیگران هنگام بازی و سرگرمی را به خوبی یادبگیرند، به دوست خود احترام بگذارند و نسبت حفظ عروسک خود و دوستش نیز کوشا باشند.

از فواید عروسک اسباب بازی در این سن، تجدید خاطرات کودکی و دوباره زنده شدن احساسات خوش آن دوره است. کودکان با قرار دادن عروسک‌ها در کنار خود هنگام خواب یا درس خواندن احساس تنهایی نمی‌کنند.

دختربچه‌های 9 یا 10 ساله‌ای که عروسک‌های دوران کودکی خود را سالم نگه داشته اند، یادگرفته‌اند تا از دیگر وسایل خود مراقبت کنند و اسباب بازی ها و وسایلی که تداعی بخش خاطرات گذشته هستند را همیشه در کنار خود حفظ کنند پس عروسک‌های اسباب بازی‌‌ فقط مختص دوران خردسالی نیستند و در سنین نوجوانی نیز بچه‌ها نسبت به آنها علاقه نشان می‌دهند.

عروسک برای دختران یا پسران؟

به طور کلی همه پسران نیز به اندازه‌ی دختران نیاز به پرورش احساسات و روابط خود با دیگران دارند. در حال حاضر عروسک ها به عنوان اسباب بازی های خنثی از جنسیت دیده می شوند که به این معنی است که هم دختر و هم پسر می توانند با آنها بازی کنند. آنها اسباب بازی‌های مناسبی برای بچه های در حال رشد هستند زیرا ارزش سرگرمی زیادی دارند و همچنین اسباب بازی های فوق العاده ای برای رشد اولیه هستند.

آنها با کوچکترین‌ها همراهی می کنند زیرا هم آنها و هم عروسک هایشان دنیای اطراف خود را کشف می کنند. به طور کلی همه پسران نیز به اندازه‌ی دختران نیاز به پرورش احساسات و روابط خود با دیگران دارند.

پس با بازی با عروسک‌ها، بچه‌ها مهارت‌های مربوط به مراقبت، پرورش و حتی والدین را کشف و توسعه می‌دهند. پسرها ممکن است وقتی عروسک پلاستیکی بچه را پرورش می دهند وانمود کنند که پدر هستند، اما حتی اگر بازی های تخیلی آنها ارتباط چندانی با نقش های والدینی نداشته باشد، نوع بازی مرتبط با عروسک ها برای رشد و تکامل همه کودکان مفید است.

عروسک اسباب بازی با کیفیت را از کجا بخریم؟

عروسک اسباب بازی با کیفیت را از کجا بخریم؟

فروشگاه نیما پروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین انواع عروسک دخترانه و پسرانه در تهران است علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

بازی با عروسک مزایای زیادی دارد. از فواید عروسک اسباب بازی برای رده‌های سنی مختلف میتوان به تشویق تخیل، توسعه مهارت های حرکتی، تقویت حس مراقبت و تشویق ارتباط اشاره کرد. همه این مزایا برای رشد سالم کودک مهم هستند. بنابراین اگر به دنبال اسباب‌بازی هستید که رشد کودک شما را از طرق مختلف افزایش دهد، سرمایه‌گذاری روی یک عروسک را در نظر بگیرید! آنها بعداً از شما برای آن تشکر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =