بازی و سرگرمی کودک

راهنمای خرید انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان | معرفی 10 مدل برتر

انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان

انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان از دسته اسباب بازی هایی هستند که همیشه جذاب بوده و هیجان و لذت بیشتری را به بازی می بخشند.

اسباب بازی‌‌ها جز جدا نشدنی زندگی کودکی هر فردی هستند و هر کودکی زمان زیادی از دوران کودکی‌اش را صرف بازی با اسباب بازی‌ها کرده است. بر خلاف دختربچه‌ها که عاشق عروسک‌ها هستند، پسر بچه‌ها علاقه زیادی به بازی با انواع اسباب بازی‌ جنگی مانند تفنگ ، بیسیم و بازی‌های جنگی مشابه دارند.

بر خلاف تصورم عام نه تنها بازی با اسباب بازی جنگی باعث خشونت نمی‌شود، بلکه فواید بسیار زیادی دارد اما اگر باز هم نگران سلامتی کودک‌تان هستید، شما با خرید تفنگ اسباب بازی مناسب با سن کودک خود از فروشگاهای معتبر هم خیال خود را آسوده می‌کنید هم شادی را برای کودک دلبندتان به ارمغان می‌آورید.

نکات مهم هنگام خرید انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان

نکات مهم هنگام خرید انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان

رده‌ی سنی

شما باید هنگام خرید اسباب بازی برای فرزند خود حتما به رده سنی آن توجه کنید. بعضی از اسباب بازی‌های جنگی مانند تفنگ‌های ساچمه ای دارای ساچمه‌های ریز هستند که برای کودکان زیر 14 سال مناسب نیستند. زیرا در صورت بر خورد با چشم می‌توانند صدمات جدی به سلامتی کودک شما وارد کنند.

اما در صورتی که کودک شما بالای 14 سال سن دارد این تفنگ‌ها کاملا مناسب برای آنها هستند.

ابعاد و وزن

اندازه اسباب بازی نیز بسیار مهم است. کالاهایی که دارای قطعات ریز هستند مانند تفنگ‌های ساچمه‌ای یا لگو‌های سربازان ارتشی را باید از کودکان زیر 6 سال دور نگه دارید. زیرا بلعیدن این اشیاء توسط کودک شما می‌تواند خطر آفرین باشد. همچنین اسباب بازی‌هایی که به نسبت کودک شما وزن زیادی دارند معمولا انتخاب های درستی نیستند زیرا هنگام بازی با آنها می‌توانند برای کودک شما مشکل ساز باشند.

علایق کودک

اسباب بازی ای را انتخاب کنید که متناسب با علایق کودک شما است. اگر پسر بچه‌ی شما به اسباب بازی‌های جنگی قدیمی علاقه دارد، می‌توانید شمشیر و سپر برای او تهیه کنید. و اگر به وسایل امروزی علاقه نشان می‌دهد، خرید بیسیم اسباب بازی و تفنگ اسباب بازی را پیشنهاد می‌کنیم.

آیا بازی با اسباب بازی های جنگی خطرناک است؟

آیا بازی با اسباب بازی های جنگی خطرناک است؟

بسیاری از ما در برخی از مواقع مانند تولد مجبور به خرید هدیه برای کودکانمان می‌شویم. وقتی به فروشگاه‌ها نگاهی می‌اندازیم میبینم که برخی از این اسباب بازی‌ها حالت درگیرانه و جنگی دارند، شمشیر‌ها، سپرها،تانک‌ها و تفنگ‌ها از انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان هستند که مشاهده می‌کنیم. اما آیا واقعا بازی با این دسته اسباب بازی ها باعث بروز پرخاشگری می‌شوند؟

از نظر بسیاری از کارشناسان و محققان، کودکان تفاوت بین دنیای بازی و واقعیت را درک می‌کنند. بنابراین آن ها رفتار‌های پرخاشگرانه و مربوط به جنگ را در تعاملات روزانه خود قرار نمیدهند. همچنین معتقد هستند که در صورتی که ما آنها را از بازی با اسباب بازی‌های جنگی منع کنیم یا برای آن ها نخریم، می تواند نتیجه‌ی عکس دهد و آنها را بیشتر کنکجاو کند و نتیجه همین کنکجاوی نیز می تواند رفتار خشونت آمیز باشد.

وظیفه‌ی والدین چیست؟

وظیفه‌ی والدین چیست؟

. اگر نگران بازی کردن کودک‌تان با اسباب بازی های جنگی هستید، سعی کنید قبل از هر چیزی با آن ها صحبت کنید. حتی در صورتی که شما اسباب بازی‌ای برای آنها تهیه نکنید ممکن است در فضای مجازی، محیط مدرسه و یا محیط بیرون از خانه با این دسته اسباب بازی‌ها مواجه شوند. پس بهتر است با صحبت کردن و تعامل با آنها نحوه درست بازی کردن را به آن ها آموزش دهیم.

بازی های جنگی معمولا نبردی بین افراد خوب و افراد بد هستند و کودکان همیشه در تلاش هستند تا با شکست دادن طرف بد، بازی را به اتمام برسانند و پیروزی خود را جشن بگیرند، والدین با حمایت و تشویق خود میتوانند به کودکان خود حس موفقیت را منتقل کنند.

اطمینان پیدا کنید که کودک شما اسلحه را در جهت مطمئنی نگه داشته است و قرار نیست به خودش و یا دیگران آسیب بزند.  هر رفتار خشونت آمیزی را به بازی با تفنگ مرتبط ندانیم و سعی در ریشه یابی آن رفتار کنیم.

چرا پسر بچه‌ها بازی با انواع اسباب بازی جنگی را دوست دارند؟

چرا پسر بچه‌ها بازی با انواع اسباب بازی جنگی را دوست دارند؟

همیشه پسر بچه ها بازی با اسباب بازی‌های جنگی را دوست داشتند. این نوع اسباب بازی ها به دلیل همخوانی با روحیه مبارزه طلب و سلطه جویانه پسر بچه‌ها همیشه مورد توجه آنها بوده اند، بازی با این اسباب بازی‌ها سبب افزایش قدرت رهبری و افزایش اعتماد به نفس آن ها میشود.

دنیای خیالی کودکان هیچ محدودیتی ندارد و آنها در ذهن خود همواره در حال تلاش برای برقراری صلح و شکست دادن انسانهای ظالم هستند، آن ها در ذهن خود با آدم‌های بد می‌جنگند و آن ها را شکست می‌دهند، این افکار باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و صلح دوستی می‌شود.

یکی از دیگر دلایلی که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته این است که آن ها در انیمیشن‌ها همواره با تفنگ و شمشیر‌ها مواجه میشوند و دوست دارند که با داشتن آن وسایل، خود را در جایگاه شخصیت آن انیمیشن تصور کنند، شما با خرید اسلحه اسباب بازی برای کودک خود به پسر بچه خود کمک می‌کنید تا احساسات و عواطف شخصی که در انیمیشن است را بهتر درک کنند.

فواید بازی با انواع اسباب بازی جنگی

شناخت تفاوت کار بین خوب و بد

بچه‌ها با بازی کردن میتوانند تفاوت بین کار خوب و بد را تشخیص دهند. بازی کردن با این نوع اسباب بازی‌ها میتواند به کودک شما به طور عملی تفاوت بین خیر و شر را نشان دهد، آنها میفهمند که با اسلحه اسباب بازی‌ای که در دست دارند نباید به دوست و یا خواهر و برادر خود صدمه ای بزنند. آنها می آموزند که با افراد ظالم باید مقابله کرد و پیروز شد.

اسباب بازی‌های جنگی معمولا حس قدرت را به پسر بچه‌ها القا می کنند. آنها یاد میگیرند که این قدرت را در زمان‌های درست به کار ببرند و با قدرتی که دارند به همسن و سال‌های خود زورگویی نکنند و بلعکس با آنها تعامل داشته باشند.

یادگیری کار گروهی

بازی های جنگی و ارتشی معمولا به صورت گروهی لذت بخش‌تر هستند. کودکان با انجام بازی ها به صورت گروهی نکاتی مانند همکاری با دوست خود، احترام گذاشتن به او و نحوه پیش بردن کارها با دیگران را به خوبی یادمیگیرند.

اگر فرزند شما در انجام کار‌های گروهی دچار مشکل و صعف است، خرید بازی جنگی میتواند راه حل مناسبی برای این مشکل باشد. تا کودک شما هم بازی کند و هم همکاری با دوستان خود را یاد بگیرد.

انواع اسباب بازی جنگی

ست سربازان ارتشی

 این ست ها معمولا شامل چند عدد اکشن فیگور هستند که دارای دست و پای مفصلی بوده که با دست می‌توان آن‌ها را حرکت و در موقعیت‌های مختلف قرار داد. این اسباب بازی برای کودکان بالای سه سال طراحی شده است و از جنس پلاستیک بهداشتی ساخته شده اند.

تفنگ ساچمه‌ای

تفنگ‌های ساچمه معمولا بسیار شبیه به نمونه های واقعی ساخته شده اند، این اسباب بازی ها از ساچمه‌های پلاستیکی به عنوان تیر استفاده می کنند که معمولا با سرعت بالایی شلیک می‌شوند و در صورت برخورد با چشم آسیب جدی وارد می‌کنند و برای نوجوانان بالای 14 سال طراحی شده اند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید تفنگ ساچمه‌ای به گروه سنی آن توجه نمایید.

تانک،ماشین و هلیکوپتر جنگی

این اسباب بازی‌ها دقیقا مشابه نمونه‌های واقعی خود ساخته شده اند، بعضی از آن ها دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند که جذابیت آنها را دو چندان می‌کند همچنین این قابلیت کنترلی بودن آنها باعث می‌شود تا کودک شما وقت کم تری را صرف بازی‌های ویدئویی کند و اوقات خوشی را در فضای بیرون همراه با دوستان خود بگذراند.

شمشیر، تیرکمان و سپر اسباب بازی

این وسایل نبرد تن به تن هستند که کاملا بی خطر طراحی شده اند، استفاده از پلاستیک با کیفیت و نرم خیال شما را از بازی کردن پسربچه‌‌ی شما با این اسباب بازی‌ها را راحت می‌کند.

بیسیم اسباب بازی

بیسیم های اسباب بازی دقیقا شبیه به بیسیم های واقعی ساخته شده اند. این محصولات دارای دو مدل باتری خور و شارژی هستند، مدل های شارژی طرفداران بیشتر دارند و برای شارژ کردن آن ها شما نیاز به قرار دادن بیسیم بر روی استند شارژی مخصوص به آن دارید تا شارژ شود.

برای خرید انواع اسباب بازی جنگی به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید انواع اسباب بازی جنگی به کجا مراجعه کنیم؟

فروشگاه نیماپروداکت با چندین سال سابقه درخشان در تامین اسباب بازی‌های جنگی دارد علاوه بر تضمین اصالت و سلامت کالا ها به شما این اطمینان را می دهد که محصولی با کیفیت و مناسب خریداری می کنید. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا خریدی آسوده و مطمئن را تجربه کنید.

سخن پایانی

از گذشته‌های دور پسر بچه‌ها با ساخت شمشیر های چوبی با یکدیگر مسابقه می‌دادند و رقابت می‌کردند. با گذشت زمان این اسباب بازی های جنگی دچار تغییر و ارتقا شدند و شرکت ها زیادی برای تهیه و تولید این اسباب بازی ها تشکیل شدند. تفنگ اسباب بازی یکی از انواع اسباب بازی جنگی برای کودکان امروزی است که بسیار پرطرفدار واقع شده است.

از دیگر اسباب بازی های جنگی نیز میتوان به شمشیر و بیسیم‌های اسباب بازی اشاره کرد. شما با خرید این اسباب بازی‌ها برای کودکان خود علاوه بر دور کردن آنها از فضای مجازی، آنها را ساعت‌ها سرگرم بازی‌های سالم و مفرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =